نگرانی مقامات بهداشتی از عوارض واکسن فایزر

مونسف اسلاوی مشاور ارشد علمی یک مشارکت عمومی و خصوصی که توسط دولت ایالات متحده برای تسهیل و تسریع در تولید و توزیع واکسن، درمان و تشخیص  کووید ۱۹ آغاز شده است، گفت: واکسن فایزر و بیونتک عوارض و واکنش‌های آلرژیک بیشتری نسبت به واکسن‌های دیگر از خود نشان می‌دهند.

مونسف اسلاوی اظهار کرد: در آخرین بروزرسانی واکنش‌های آلرژیک واکسن فایزر شش مورد عارضه برای این واکسن گزارش شده بود.

او بیان کرد: آخرین مورد یکی از پرسنل مراقبت‌های بهداشتی در نیویورک بود که یک واکنش شدید آلرژیک نسبت به واکسن فایزر نشان داد. دو پرسنل مراقبت‌های بهداشتی انگلیس نیز پس از دریافت این واکسن در هفته اول و شروع واکسناسیون عمومی دچار شوک آنافیلاکسی شدند و سه نفر نیز در آلاسکا واکنش‌های مشابهی را تجربه کردند. آنافیلاکسی واکنشی سیستمیک، شدید است که تقریبا همیشه ناگهانی بروز می‌کند و خطرات زیادی را به هم راه دارد.

این مقام بهداشتی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار واکسن کووید۱۹ در شهر نیویورک تزریق شده است و این افراد تنها مواردی هستند که دچار واکنش آلرژیک شده اند.

اسلاوی گفت: بحث‌هایی بین سازندگان واکسن و انستیتوی ملی بهداشت وجود دارد تا آزمایشات بالینی واکسن‌ها را در جمعیت‌های حساس‌تر و آلرژیک انجام دهد. انجام آزمایش می‌تواند به درک آنچه واکنش‌های آلرژیک را تحریک می‌کند، کمک کند.

روز دوشنبه، یک مقام موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی اعلام کرد: ایالات متحده در حال بررسی این است که چرا مردم پس از استفاده از واکسن کووید ۱۹ واکنش‌های آلرژیک شدید داشته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.