پوتین: روابط آمریکا و روسیه در دولت بایدن بدتر از این نخواهد شد

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در نشست وبیناری مشترک شورای حکومتی و شورای توسعه روابط و طرح‌های ملی روسیه افزود: برای روسیه روابط با آمریکا پس از روی کار آمدن بایدن دشوارتر نخواهد بود.  

وی تصریح کرد: باید سیر احتمالی اوضاع را از قبل پیش بینی کرد و بر اساس آن کار دو جانبه را بنا کرد.  

پوتین با بیان اینکه روابط دو جانبه روسیه و آمریکا در دوره بایدن بدتر نخواهد شد، اظهار داشت: روابط دو کشور طبق معمول خواهد شد. ما نباید به آن سمت گیری کنیم. باید ببینیم در چه موردی مشکل داریم و چه تهدیدی وجود دارد.  

وی ادامه داد: بویژه اینکه از قبل پیش بینی و بطور مناسب اقدامات خود را در عرصه اقتصادی برنامه ریزی و برای افزایش توانمندی نظامی کشور تلاش کنیم.  

رئیس جمهوری روسیه پیش‌تر بر آمادگی کشورش برای همکاری با آمریکا تاکید و بیان کرد: برای ادامه گفت وگوها با واشنگتن آمادگی داریم و بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز به صورتی ضمنی آمادگی خود را برای مذاکره با مسکو اعلام کرده است.

پوتین روز پنجشنبه هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی سالانه که به صورت وبیناری و با حضور بیش از ۷۰۰ خبرنگار روس و خارجی در چند سالن در مسکو و شهرهای مختلف روسیه برگزار شد، افزود: روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره پیمان استارت-۲ آماده است و شاهد روحیه مثبت بایدن در این مورد هستیم.

وی تصریح کرد: برای تداوم گفت و گوها آمادگی داریم و بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا به صورتی ضمنی آمادگی خود را برای مذاکره با روسیه اعلام کرده است.  

رئیس جمهوری روسیه سپس بایدن را سیاستمدار باتجربه خواند و برای گفت و گو با وی اعلام آمادگی و خاطر نشان کرد که تاکنون نشانه‌ای از تمایل طرف آمریکایی برای گفت و گو درباره پیمان استارت-۲ نمی‌بیند.

پوتین همچنین با بیان اینکه ترامپ دست نشانده وی در کاخ سفید نیست،  گفت: روسیه به انتخاب ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ کمک نکرد و امیدوار است با حضور بایدن روابط دو کشور بهتر شود.

پوتین این را نیز گفت که هکرهای دولتی هیچ ارتباطی با انتخابات آمریکا ندارند.

روابط روسیه و آمریکا تیره و بایدن اعلام کرده است که رویکرد سخت‌تری را در مورد مسکو در پیش خواهد گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.