تحریم دوباره شماری از مقامات بلاروسی از سوی دولت آمریکا

وزارت‌های خارجه و خزانه داری آمریکا شبانگاه چهارشنبه به وقت تهران شماری از مقامات ونهادهای بلاروس را به بهانه عدم برگزاری انتخبات شفاف در این کشور تحریم کردند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در توییتی بدین منظور نوشت که برای ۳۹ مقام بلاروسی محدودیت صدور روادید ورود به ایالات متحده را وضع کرده است. وی به تحریم مقامات و نهادهای بلاروسی با ادعای تقلب در انتخابات ۹ آگوست ( یکشنبه ۱۹ مرداد) و سرکوب مردم این کشور تحریم کرد.

این در حالی است که آمریکا و برخی کشورهای غربی بارها در امور داخلی بلا روس مداخله کرده و مردم این کشور را به شورش تحریک کرده‌اند. رئیس‌جمهور بلاروس  چندی قبل گفت که دستگاه‌‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند.

لوکاشنکو پیشتر گفته بود کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه اوت در این کشور را سازماندهی کردند.   رئیس‌جمهور بلارس گفت: «همه آن‌ها [در مراکز] آمریکایی هستند—افراد باهوش، بااستعداد و توانمند.» وی افزود با این حال که معتقد است آمریکا در حال بی‌ثبات کردن کل کره زمین است، آن‌ها نخواهند توانست به بلاروس آسیب بزنند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.