خاخام طراح عادی سازی: پادشاه بحرین می‌خواهد اسرائیل یک "کشور" فعال باشد

به گزارش الخلیج (فارس) آنلاین، مارک اشنایر، خاخام یهودی - آمریکایی نزدیک به دولت بحرین و مشاور حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه این کشور در سخنانی مدعی شد که تهدیدهای ایران دلیل نزدیکی روابط برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی است و این تهدیدهای ادعایی باعث نگرانی کشورهایی مانند عربستان و امارات شده و همچنین نگرانی رژیم اشغالگر را به همراه داشته است.

وی گفت که پادشاه بحرین به او گفته است که حفظ ثبات در منطقه مستلزم تبدیل رژیم صهیونیستی به یک "کشور" فعال است و تحقق امنیت مسئولیت مشترک عرب‌های حوزه خلیج فارس و تل‌آویو است.

اشنایر در ادامه از پادشاه بحرین به دلیل حمایت از جوامع غیرمسلمان در بحرین از یهودیان و مسیحیان گرفته تا هندوها تمجید کرد و گفت که توافقنامه عادی سازی روابط میان این کشور و رژیم صهیونیستی تمامی یهودیان بحرینی در سراسر جهان را به سفر به منامه ترغیب می‌کند. با توجه به پذیرش جامعه یهودی و وجود جامعه یهودی در بحرین، منامه مقصد گردشگری یهودیان در سراسر جهان خواهد بود و در آینده شاهد تقویت زیربناهای فرهنگی یهودی مانند ساخت رستوران‌های یهودی خواهد بود.

وی ادامه داد: بحرین ایستگاه یهودی‌ها پیش از سفر به اسرائیل خواهد بود و زاید الزیانی، وزیر صنعت، تجارت و گردشگری بحرین به من اطلاع داد، برنامه‌ای وجود دارد که طبق آن سفر از نیویورک به اسرائیل توقف در منامه را به همراه داشته باشد و این توقف امکان بازدید از بحرین توسط گروه‌های مختلف یهودی را فراهم می‌کند.

این خاخام یهودی آمریکایی در ادامه تصریح کرد: یهودیان آمریکایی درصدد یافتن فرصت‌هایی برای سرمایه گذاری هستند و این مساله در آینده دستاوردی برای دو طرف خواهد بود.

مارک اشنایر خاخام یهودی از سوی مجله آمریکایی نیوزویک در بین ۵۰ خاخام پرنفوذ در آمریکا معرفی شده است. وی در بحرین موسسه‌ای تحت عنوان «تفاهم بین دین یهود و اسلام» را تاسیس کرد و توسط پادشاه این کشور به عنوان مشاور وی تعیین شد. وی علاوه بر بحرین روابط بسیاری خوبی با سران عربستان سعودی، عمان، قطر و امارات برقرار کرده و یکی از شخصیت‌های صهیونیست محسوب می‌شود که به طور مداوم به کاخ‌های سران عرب حاشیه خلیج فارس مراوده دارد و نقش قابل ملاحظه‌ای را در عادی سازی روابط عرب‌ها با رژیم صهیونیستی ایفا کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.