تصویر رهبر انقلاب در لباس بلوچی + عکس

رهبر انقلاب بارها در زمان شاه به خاطر فعالیت‌های انقلابی دستگیر و به زندان‌های ساواک فرستاده شدند.کمک رهبر معظم انقلاب به مردم سیل زده قوچان و همچنین ارسال پیام تسلیت و برگزاری مراسم یادبود فرزند امام (ره)، بهانه‌ای برای ماموران ساواک شد تا در ۲۳ آذرماه سال ۱۳۵۶ به منزلشان حمله و ایشان را دستگیر کردند. تنها ۵ روز بعد از دستگیری و در ۲۸ آذرماه سال ۱۳۵۶ نیرو‌های ساواک رهبر انقلاب را به سه سال اقامت اجباری در ایرانشهر تبعید کردند.

حساب رسمی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، به مناسب سالروز تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر، روایتی از فعالیت ایشان به همراه عکسی از رهبر انقلاب با لباس بلوچی را به اشتراک گذاشت.

در ادامه متن و تصویر پست مرکز اسناد را مشاهده می‌کنید:

" رسیدگی به مشکلات مردم با لباس بلوچی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مطهری یزدی یکی از روحانیون مبارز و مبلغ اندیشه‌های امام خمینی در کتاب خاطرات خود می‌گوید: «زمانی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به چابهار و ایرانشهر تبعید شده بودند ایشان را می‌شناختیم و به ملاقات ایشان نیز می‌رفتیم. در آن موقع آقای راشد یزدی و حجتی کرمانی در آنجا تبعید بودند.

آیت‌الله خامنه‌ای فعالیت چشمگیری در آن خطه داشتند؛ مثلاً برای سیل‌زدگان و قحطی‌زدگان آنجا پول جمع می‌کرد، برای آیت‌الله صدوقی در یزد و آیت‌الله بهاء‌الدین محلاتی در شیراز نامه می‌‍‌نوشتند و درخواست کمک برای فقرای آن منطقه می‌کردند.

ایشان گاهی هم لباس بلوچی می‌پوشیدند و در تویوتا می‌نشست و می‌رفتند به روستا‌ها سر می‌زدند. در بحث وحدت شیعه و سنی هم در کنار آیت‌الله کفعمی فعالیت می‌کردند»..
۲۸ آذر ۵۶؛ تبعید آیت‌الله خامنه‌ای به ایرانشهر"

روایتی از فعالیت‌های رهبر معظم انقلاب در تبعید به سیستان

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.