دومینوی ابتلا به کرونا در میان سران اروپایی

«ایگور ماتوویچ» روز جمعه با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوکش تصویری از نتیجه آزمایش خود را نشان داد و نوشت: ۹ ماه با افرادی سر و کله زدم که همه‌گیری کرونا را با آمار بسته‌شدن کلوپ‌های شبانه اندازه گیری کرده و به محدودیت‌های دولت حمله کردند. اذعان می‌کنم که دیگر توان ندارم و امیدوار بودم روزهای بدون استرسی را [در ایام کریسمس] داشته باشم. اما حالا به نظر میرسد که تعطیلات متفاوتی را خواهد داشت.

در همین حال دولت اسلواکی اعلام کرد که نخست وزیر تمام جلسات خود را در روزهای آینده لغو کرده است. اما اطلاعاتی درباره علائم و وخامت حال وی منتشر نشده است.

همچنین امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز گذشته  اعلام کرد که به ویروس کرونا مبتلا شده است. او و نخست وزیر اسلواکی در نشست هفته گذشته سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل حضور داشته‌اند.

در این نشست شرکت کنندگان بیش از ۲۱ ساعت در یک اتاق بدون پنجره مذاکره کردند. هرچند مقام های عالی‌رتبه اروپایی مدعی شده‌اند که تمام مسائل مرتبط با پیشگیری از ابتلا به کرونا در این نشست رعایت شده اما یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه ابراز اطمینان کرد که مکرون در جلسه هفته پیش به این بیماری مبتلا شد.

به دنبال اعلام ابتلای نخست وزیر اسلواکی به کرونا، اعضای دولت که در جلسه چهارشنبه گذشته با ماتوویچ حضور داشتند خود را قرنطینه کرده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده تاکنون ۱۴۲ هزار و ۱۳۳ نفر در اسلواکی به کرونا مبتلا و از این تعداد یک هزار و ۳۷۸ نفر زندگی خود را از دست داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.