عملیات فریبی که با تکذیب دفتر آیت الله سیستانی خنثی شد

این سناریو با دروغ بزرگی از سوی همان کسانی که از اعدام زم خوشحال بودند کلید خورد و طی آن گفته شد که ایران با سوء استفاده از نام آیت الله سیستانی، او را به عراق کشانده و سپس او را دستگیر کرده‌اند.

در پس این دروغ بزرگ چند نکته مستتر بود:

اول اینکه؛ القاء می‌کرد چون جریان «آمدنیوز» جریانی اعتقادی بوده و به مرجعیت عالی عراق اعتقاد و اعتماد داشته، روح‌الله زم درخواست ایشان را برای سفر به عراق پذیرفته است.

دوم اینکه؛ جمهوری اسلامی ایران را متهم به رفتار غیراخلاقی و سوء استفاده از نام آیت الله سیستانی می‌کرد.

سوم اینکه؛ از این رهگذر سرپوشی بر شکست سنگین چند سرویس جاسوسی حامی زم در برابر اقتدار اطلاعاتی نیروهای ایرانی می‌گذاشت.

چهارم اینکه؛ موارد لازم برای تکمیل پرونده حقوق بشری علیه کشورمان را با استناد به این سناریو مهیا می‌کرد تا بتوانند زم را در قامت یک روزنامه‌نگار صرف مطرح و اعدام او را اقدامی ضد بشری تفسیر کنند.

با این وجود؛ امروز بیت مرجعیت عراق با انتشار بیانیه‌ای از دفتر ایشان که در وب‌سایت خبری «شفقنا» نزدیک به آن بیت محترم منتشر شد، ضمن تکذیب این دروغ بزرگ و ادعاهای مطرح شده از سوی حامیان زم، این عملیات فریب آنها را خنثی کرد.

در بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است:

«بارها اعلام نمودیم که دفتر آقای سیستانی هیچگونه اطلاعی از آمدن آقای زم به عراق و نقشی در دستگیری ایشان نداشته است و پس از انتشار ادعای سوء استفاده از نام آقای سیستانی برای کشاندن ایشان به عراق، در تماس با مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، از آنان خواسته شد توضیحاتی در این زمینه ارائه دهند، و بر این درخواست مکررا تاکید شد، و در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۹ آقای شهرستانی نماینده آقای سیستانی و رئیس دفترشان در قم – طبق دستور ایشان – با اقای رئیسی ریاست قوه قضائیه ملاقات و موضوع را پیگیری نمودند.

در نهایت مقامات ذیربط به صورت رسمی به ایشان و سپس در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به دفتر آقای سیستانی در نجف اشرف ابلاغ نمودند که هرگونه سوء استفاده از نام آقای سیستانی در جریان بازداشت آقای زم قاطعانه تکذیب می شود. و بنابر آن زمینه دخالت مرجعیت در امر محاکمه و مجازات ایشان را منتفی دانستند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.