گانتس: مخفیانه به همه کشورهای عربی سفر کرده ام

«بنی گانتس» در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت: من حدود ۳۸ سال در ارتش اسرائیل جنگیدم؛ باور کنید، ژنرال‌های ارتش که وحشت جنگ را دیده و چشیده‌اند، بیش از همه خواهان صلح هستند و در میان ژنرال‌های ما، با اطمینان می‌توانم بگویم که من بیشتر از همه به دنبال صلح هستم.

وی در این گفت وگو که در محل دفتر کارش در تل آویو انجام شد، خواستار پیوستن «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین به روند صلح (سازش) شد و از او خواست که در «صف‌ آخر» نماند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: بدون حل کامل نزاع اسرائیل- فلسطین، در غرب آسیا هیچ صلح فراگیری حاکم نخواهد شد.

گانتس گفت: هنگام انجام ماموریت های نظامی مخفیفانه از همه کشورهای عربی دیدن کرده ام و اکنون خیلی دوست دارم که به صورت رسمی، دوستانه و علنی به کشورهای عربی سفر کنم.

وی در باره عادی سازی روابط (سازش) میان تل آویو و برخی کشورهای عربی افزود: من می‌خواهم آنها (فلسطینی‌ها) نیز بخشی از روند صلح باشند. این فرایند موجود با کشورهای عربی یک فرصت عالی و واقعی است و از آنجا که ما واقعاً می‌خواهیم با آنها به توافق برسیم اطمینان دارم که بدون آنها صلح کامل و جامع در منطقه حاصل نخواهد شد، ما آنها را به همکاری در روند آشتی جدید دعوت می کنیم.
گانتس مدعی شد: ما می‌خواهیم که فلسطینی ها دارای یک امتداد جغرافیایی مناسب باشند که بتوانند بدون مشکل و راحت در آن زندگی کنند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ پرسش الشرق‌ الاوسط مبنی بر اینکه فلسطینی‌ها خواستار پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ و حل مسائل باقی مانده مانند قدس و آوارگان هستند، اضافه کرد: فلسطینی‌ها شایستگی این را دارند که نهادی داشته باشد که به صورت مستقل در آن زندگی کنند.

گانتس همچنین در پاسخ این که منظور شما از نهاد، کشور است؟ گفت که کشور یا امپراتوری، هرگونه که می‌خواهند و دوست دارند از آن نام ببرند؛ این حق فلسطینی ها است که احساس استقلال کنند و پایتخت داشته باشند.
وزیر جنگ رژیم صهونیستی در پاسخ پرسش دیگری درباره قدس نیز مدعی شد: قدس باید یکپارچه و متحد باقی بماند و مکانی در این شهر برای پایتختی فلسطین وجود خواهد داشت؛ این شهر بزرگ و پر از مقدسات برای همه است.
گانتس درباره طرح ترامپ برای اشغال ۳۰ درصد از سرزمین های کرانه باختری روز اردن نیز گفت: اسرائیل به عنوان بخشی از اقدام های امنیتی به دره رود اردن نیاز دارد، اما درباره گستره آن، این نباید به معنای ۳۰ درصد از این زمین ها باشد و می‌تواند آن را بسیار کاهش داد، همواره اعلام کرده ایم که مرزهای ۱۹۶۷ هرگز باز نمی گردد، اما همیشه امکان دستیابی به راه‌حل‌های میانه وجود خواهد داشت.

وی درباره مسائل داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت: تحمیل چهارمین دوره انتخابات از سوی نتانیاهو بر مردم اشتباه است و اگر نتانیاهو نقشه را خوب بخواند، متوجه خواهد شد که رفتن به انتخابات ضربه مهلکی برای او است.
گانتس که دستانش به خون هزاران فلسطینی و مسلمانان دیگر کشورها آغشته است، همچنین در ادعای مضهکی گفت: به تساوی کامل شهروندان عرب و مشارکت آنها در دولت اسرائیل اعتقاد دارم!.

 
  •  
  •  
  •  
  •  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.