بایدن ساخت دیوار مرزی مکزیک را متوقف می کند

به گزارش بامداد پنجشنبه از روزنامه واشنگتن پست، فرماندهان سپاه ارتش ایالات متحده به تازگی با تیم انتقالی بایدن دیدار داشته اند و در مورد پروژه دیوار مرزی مکزیک که ساخت آن توسط دونالد ترامپ آغاز شده به گفت و گو پرداختند.

واحد مهندسان ارتش ایالات متحده در این دیدار تخمین زدند که در صورت متوقف ساختن این پروژه، جو بایدن می تواند تقریباً ۲.۶ میلیارد دلار در هزینه ها صرفه جویی کند.

با نزدیک شدن به پایان دوران ریاست جمهوری چهار ساله ترامپ به نظر می رسد بایدن دیوار نیمه ساخته‌ای را به ارث می‌برد که شاهدی بر سیاست های سختگیرانه ترامپ در قبال مهاجرانی است که وی زمانی آنان را مجرمان و تجاوزگران توصیف کرد.

انتظار می‌رود بایدن که زمانی یکی از منتقدان این طرح بوده و آن را هدر رفت ۱۵ میلیارد دلار بودجه آمریکا می‌دانست، ادامه ساخت این دیوار نیمه کاره را متوقف کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده آژانس گمرک و مرزبانی ایالات متحده در ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر)، تاکنون ۶۶۸ کیلومتر از دیوار جدید در امتداد بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر مرز تکمیل شده است.

دیوار مرزی مکزیک - آمریکا رشته فنس‌هایی است که برای پیشگیری از مهاجرت غیرقانونی از مکزیک به آمریکا احداث شده است.

ترامپ که در تمام دوران ریاست‌جمهوری خود خواهان احداث دیوار میان آمریکا و مکزیک بود، ادعا می‌کرد که مکزیک هزینهٔ ساخت آن را که ۸ تا ۱۲ یا حتی ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، خواهد پرداخت.

در ۲۵ ژانویه (پنجم بهمن) سال ۲۰۱۷ دولت ترامپ با امضای یک فرمان اجرایی احداث دیوار مرزی را شروع کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.