واکنش زنان فوتبالیست به اظهارات توهین‌آمیز فنونی‌زاده و حیدری

در روزهای گذشته بین سپهر حیدری و مهدی فنونی‌زاده، دو تن از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال مردان بحث لفظی پیش آمد که طی آن فوتبال زنان مورد بی‌مهری قرار گرفته است. در پی این اتفاق تعدادی از بازیکنان، مربیان، داوران و هواداران در صفحات شخصی خود در اینستاگرام به این موضوع واکنش نشان دادند و از این نوع برخورد انتقاد کردند.

برخی از اهالی فوتبال زنان متنی را به صورت مشترک در صفحات خود انتشار دادند که در آن به سابقه فوتبال زنان در ایران اشاره و تاکید کردند که با وجود تمام محدودیت‌هایی که فوتبال زنان ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند اما نسبت به فوتبال زنان در کشورهای همسایه جایگاه بهتری دارد و چنین رفتاری قابل قبول و پسندیده نیست. 

گلاره ناظمی (داور و مسوول مسابقات فوتبال زنان)، زهرا قنبری (بازیکن تیم ملی و خانم گل فوتبال)، یاسمن فرمانی (لژیونر فوتبال زنان در تیم شارلوا)، سارا شیربیگی (ملی‌پوش فوتسال زنان)، نیلوفر اردلان (مربی فوتسال و فوتبال)، الهام فرهمند (ملی‌پوش فوتبال و عضو تیم وچان کردستان)، زهرا خواجوی (دروازه‌بان تیم ملی فوتبال) ، فرزانه توسلی ( دروازه‌بان تیم ملی فوتسال) و فاطمه شریف (مربی فوتسال) تنها چند نفر از کسانی هستند که این اظهارات واکنش نشان دادند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.