بحرین اقدام اخیر گارد ساحلی قطر را خصمانه خواند

اسپوتنیک گزارش داد، راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین در دیدار با تعدادی از دریادارانی که بحرین معتقد است از جانب مقامات قطر قایق‌ها و خودشان هدف قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: مناطقی که نیروهای دریایی به صید مروارید و ماهی می‌پردازند بحرینی هستند و کارشان عادی است اما دولت قطر دنبال تحریک پرونده مرزهای خود با اهدف توسعه‌طلبانه است. زیرا مدام ماهیگیران بحرینی را در قایق‌هایشان هدف می‌گیرد. 

او افزود: قطر طی ۱۰ سال اخیر ۶۵۰ قایق و ۲۱۵۳ تن را که کارت شناسایی رسمی بحرین را داشتند، توقیف کرده در حالی‌که نه قاچاقچی و نه خرابکار بوده‌اند بلکه ماهیگیرانی بوده‌اند از این راه امرار معاش می‌کرده‌اند.

وزیر سلام حمد بن عیسی، پادشاه بحرین را به این افراد رساند و به نقل از او گفت: حق شما محفوظ است و ضایع نخواهد شد و ما به وظایف خود عمل می‌کنیم و ان‌شاءالله جبران خواهد شد.

این وزیر بحرینی اشاره کرد: اقدامات بازداشت و توقیف اقدامی خصمانه و اهانت آمیز بوده و اموری است که ما را ناراحت می‌کند، این نیروها می‌گویند در آب‌های منطقه‌ای بحرین بازداشت شده‌اند و ما هرگز اجازه آن را نخواهیم داد.

او از نیروهای دریایی خواست مجهز به بی‌سیم و سیستم ردیاب باشند تا نیروهای امنیتی به آنها نزدیک بوده و از آنها محافظت کنند.

وزیر کشور بحرین تاکید کرد: مشخص است امروز همان کار را می‌کنیم که باید برای حمایت از شما انجام دهیم و دلایل قطع ارتباط با قطر مداخلات‌ آن در امور داخلی ما و تدابیر خصمانه آن در قبال دریاداران ماست.

وزیر کشور بحرین روز دوشنبه هم گفته بود نیروی پلیس گارد ساحل قطر برای نیروهای پلیس بحرین در حین انجام وظیفه مزاحمت ایجاد کرده بود.

این در حالی است که صحبت‌هایی از پایان بحران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مطرح است و کویت می‌گوید مذاکرات شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بین طرف‌های بحران در روزهای گذشته بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.