سه فروند لنج صیادی در کنارک در آتش سوخت

محمد شهلی‌بر اظهار داشت: از ساعت 9 صبح امروز سه لنج صیادی بندر کنارک در آب‌های اسلکه این بندر صیادی دچار حریق شدند که بعد از دوساعت نیروهای امدادی موفق شدند آتش را خاموش کنند.

وی افزود: لنج‌ها همگی تخلیه شدند و توسط یدک کش‌های اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان به وسط دریا برده و آنجا عملیات آتش‌خواری و ایمن‌سازی‌شان انجام شد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این حادثه تلفاتی نداشت، تصریح کرد: درحال حاضر درحال انجام اقدامات ایمنی برای لنج‌ها هستیم؛ لنج‌ها از خطر حریق خارج شدند اما خوشبختانه غرق نشدند.

شهلی گفت: دلیل آتش‌سوزی در دست بررسی‌ است و امیدواریم با پیگیری بیمه‌ لنج‌ها بخش مهمی از خسارت به صاحبان برگردانده شود.

بنا به آمار سازمان بنادر و دریانوری؛ سیستان و بلوچستان علی‌رغم آنکه بالاترین تعداد شناورهای صیادی در میان بنادر ایران و حتی در رده جهانی هم بنا به آمار کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند( IOTC) بالاترین میزان شناورهای صیادی بعد از سری لانکا را در اقیانوس هند دارد و به دلیل رعایت مردم و اقدامات ایمنی کمترین میزان آتش‌سوزی و حادثه را در کشور ثبت کرده است.

در سیستان و بلوچستان 930 فروند لنج صیادی و 1400 قایق صیادی به همراه 24 هزار صیاد در 11 بندر صیادی و جایگاه تخلیه صید در شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری فعالیت دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.