دیدار صالحی امیری با وزیر ورزش و فرهنگ عمان

سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان پیش از ظهر امروز به همراه علی نجفی خوشرویی سفیر ایران در عمان با «ذی یزن بن هیثم بن طارق آل سعید» وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در وزارتخانه ورزش، فرهنگ و جوانان عمان برگزار شد وزیر ورزش و جوانان این کشور به همراه معاون ورزشی خود به هیات ایرانی خیر مقدم گفت و اقامتی خوب به همراه نشستی پربار را برای رئیس کمیته ملی المپیک آرزو کرد.

صالحی امیری نیز ضمن تشکر از برگزاری این دیدار و تجلیل از شخصیت مرحوم سلطان قابوس و آرزوی سلامتی و موفقیتبرای سلطان هیثم، روابط ایران و عمان را در سطحی بسیار خوب توصیف نمود و ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و زمینه‌های مشترک همکاری، آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربیات ورزشی در همه رشته‌ها به کشور عمان اعلام کرد.

در ادامه نشست رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان اعتماد متقابل بین دو کشور را دلیل اصلی دوستی دیرینه ایران و عمان دانست و گفت: باید اذعان کنیم که ورزش عمان نتوانسته همپای ظرفیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کشور توسعهیابد که در این زمینه آمادگی هر نوع کمک و هماهنگی را داریم.

وی ادامه داد: روی کمک‌های قطعی ما از جمله اعزام مربی در رشته‌هایی نظیر کشتی، وزنه برداری، تکواندو، کاراته و.....، برپایی اردوهای مشترک جهت بالا بردن سطح فنی ورزشکاران عمان همچنین برپایی دوره و کمپ‌های آموزشی حساب کنید.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین از وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان دعوت کرد تا در اولین فرصت به کشورمان سفر کند که با استقبال وی روبرو شد.

«ذی یزن بن هیثم بن طارق آل سعید» در ادامه این نشست سیاست‌های کشورش را پس از حضور سلطان هیثم در امتداد سیاست‌های سلطان فقید سلطان قابوس عنوان و ابراز امیدواری کرد که همکاری دو کشور به ویژه در زمینه ورزشی در دوره جدید، به سطح مطلوبی ارتقا یابد.

وزیر ورزش و جوانان عمان عنوان داشت: به همین منظور از ریاست کمیته ملی المپیک ایران درخواست داریم تا یک نفر نماینده را برای پیگیری و امضای یک تفاهمنامه ورزشی بین دو کشور معرفی کند تا در راستای تدوین یک برنامه راهبردی استراتژیک ۱۰ ساله، ورزش عمان به سطحی برسد که بتواند برای کسب سهمیه و همچنین المپیک‌های پیش رو حضورموفقیت آمیزی داشته باشند که صالحی امیری ضمن موافقت با این پیشنهاد قول هر گونه همکاری در این زمینه را دادند.

همچنین سفیر کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به برخورداری دو کشور از فرهنگ، تاریخ و تمدن، جایگاه سلطنت عمان را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با اهمیت توصیف کرد و گفت: دو کشور ایران و عمان روابط سیاسی و اقتصادی خوبی دارند و این امر بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های ورزشی و فرهنگی به وجود می‌آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.