روحانی: در سخت ترین شرایط یک قرن گذشته مسئولیت دولت بر دوش ما بود/ 1

اولین نشست خبری رئیس جمهور با اهالی رسانه بعد از شیوع کرونا در حال و هوایی متفاوت برگزار شد. در این نشست ۱۲ رسانه داخلی و ۵ رسانه خارجی حضر داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ابتدای این نشست، گفت: خوشحالم که امروز این فرصت بوجود آمد تا با خبرنگاران محترم گفتگو داشته باشیم و سوالات آنها را پاسخ دهم. ۷ سال و چند ماه از دولت یازدهم و دوازدهم گذشته است و ۷ ماه و چند روز از فرصت این دولت باقیمانده است.

وی افزود: خداوند را شکرگذارم که بار مسئولیت اداره کشور را در سخت ترین شرایط یک قرن گذشته بر دوش ما گذاشت و امروز با وجود جنگ اقتصادی و ویروس کرونا سخت ترین روزها و ماه هایی است که بر مردم عزیز کشورمان می گذرد و دولت در سخت ترین شرایط بار مسئولیت را برای اداره کشور بر دوش دارد.

رئیس جمهور در ارائه گزارشی از عملکرد دولت در ۷ سال گذشته، تاکید کرد: این ۷ سال باید به دو قسمت تقسیم شود دوران قبل از جنگ تحمیلی اقتصادی و دوران جنگ تحمیلی اقتصادی.  در دوران قبل از جنگ تحمیلی اقتصادی دولت را در سخت ترین شرایط بعد از جنگ یعنی رکورد تورمی تحویل گرفتیم. در شرایطی که رشد اقتصادی منهای ۷/۷ و تورم بالای ۳۰ درصد بود. که بعد از جنگ سابقه نداشت آغاز دولتی با رکود تورمی شروع شده باشد.

در اولین سال دولت در سال ۹۳ هم ما به رشد مثبت اقتصادی رسیدیم هم تورم را به حدود ۱۵ درصد کاهش دادیم. در سال های بعد هم با وجود اینکه در بدترین شرایط درآمد نفتی قرار گرفتیم و کمترین درآمد نفتی را داشتیم اما در طول هفت سال بهترین شرایط از لحاظ کاهش تورم در ۳ سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ داشتیم. متوسط تورم در این سه سال ۱۱ درصد بوده است که در ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.