هشدار ژنرال آمریکایی نسبت به لزوم پایین آوردن خشونت‌ها از سوی طالبان

به گزارش طلوع نیوز، ژنرال سکات میلر، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع اطمینان می‌دهد که با کاهش نیروهای آمریکایی به ۲۵۰۰ تن، این نیروها توانایی مبارزه را در برابر هراس‌افکنی در افغانستان خواهند داشت.

ژنرال میلر تأکید کرد که روند کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان آغاز شده‌ است و ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی که در افغانستان باقی می‌مانند در کنار مبارزه در برابر گروه‌های هراس‌افگن، ماموریت‌های مشوره و آموزش نیروی‌های دولتی افغانستان را نیز به‌ پیش خواهند برد.

او در این باره افزود: «ما این موضوع را با دقت با نهادهای امنیتی افغانستان بحث کرده‌ایم، ما هنوز هم نیروهایی داریم که در هنگام نیاز به نیروهای دولتی افغانستان کمک خواهند کرد؛ ما هنوز هم روند آموزش، مشوره دهی و مأموریت کمک به نیروهای دولتی افغانستان را به پیش می‌بریم».

این در حالی است که مجلس سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که اختیارات دونالد ترامپ را در بیرون کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان محدود می‌سازد.

میلر در بخش دیگر از سخنانش گفت که سطح خشونت‌ها از سوی طالبان در افغانستان بسیار بالاست. او از این گروه خواست که برای پیروزی مذاکرات صلح خشونت‌ها را کاهش دهند.

او افزود: «من در این باره با طالبان گفت‌وگو کرده‌ام که سطح خشونت‌ها بسیار بالا است. نیاز است که سطح خشونت‌ها از سوی طالبان باید پایین آورده شوند. بهای افزایش خشونت‌ها را مردم افغانستان می‌پردازند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.