اولویت های بودجه شهرداری تهران تصویب شد

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره تدوین بودجه 1400 شهرداری اظهار داشت: موضوع کرونا اثرات مستقیم و غیرمستقیمی در منابع و مصارف بودجه ۹۹ دولت و شهرداری داشت بنابر این لازم است برای سال ۱۴۰۰ بودجه‌ریزی متمایز از سال‌های گذشته انجام گیرد.

وی گفت: باید شهرداری سیاست‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دهد و بر اساس آن در قالب ایفای مسؤولیت اجتماعی شهری بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات خود را بازآرایی کند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: حوزه‌هایی مانند توانمندسازی اجتماعی، مسکن اجتماعی و استیجاری، مشاغل غیررسمی، بی‌خانمان‌ها، کودکان کار و مهاجران از جمله حوزه‌های ضروری برای توجه به ایفای مسؤولیت اجتماعی شهری به شمار می‌روند که شهرداری باید تسهیل‌گری زمینه حضور و اقدامات مشترک را با همکاری مؤسسات غیردولتی انجام دهد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد تفاوت در بودجه 1400 به دلیل شرایط کرونا گفت: غفلت از این موضوع در فرآیند بودجه ریزی سبب خواهد شد تا غافلان با چوب بودجه از رویا پردازی بیدار شوند.

فراهانی تصریح کرد:  بودجه در بردارنده برنامه های ما برای دستیابی به اهداف به همراه پیش بینی مالی مورد نیاز در دستیابی به اهداف است، بر همین اساس ما در سال 1400 به عنوان سال سوم اجرای برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران نیازمند توجه به تکالیف مقرر برای اجراء در این سال هستیم. 

عضو شورای شهر تهران گفت: در مورد بودجه سال 1400 شهرداری تهران، طرح الزامات و اولویت های تدوین بودجه شهرداری تهران را با توجه و تاکید بر ارتقاء و بهبودتاب آوری شهر در برابر خطرات ناشی از بحران های طبیعی، شیوع و همه گیری کرونا وکاهش آسیب های اجتماعی باید در نظر گیریم.

فراهانی بیان داشت: ارائه خدمات پایدار و با کیفیت به منظور نگهداشت شهر و تامین نیازهای شهروندان با تأکید بر هوشمند سازی، اصلاح فرآیندها و بهبود روش ها و کاهش هزینه اداره شهر، توجه به عدالت در توزیع منابع و توجه به مناطق و محلات کمتر توسعه یافته، جهت دهی به منابع برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری اولویت دار از طریق مولد سازی دارایی ها و بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق توجه به توسعه محلی با اجرای پروژه های محلی به منظور رفع مشکلات محلات از دیگر اولویت های بودجه 1400 شهرداری خواهد بود.

 سرانجام پس از بحث میان اعضای شورای شهر طرح الزامات و اولویت‌های تدوین بودجه سال 1400 شهرداری تهران با رأی اکثریت شورای شهر امروز به تصویب رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.