وزیر صمت: افزایش تولیدات داخلی از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند

علیرضا رزم حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجموعه اسنوا اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: قاچاق کالا مربوط به ستاد مبارزه با کالای قاچاق است از این رو در وزارت صمت به دنبال افزایش تولید داخل و تعیین عوارض هستیم.

وی با بیان اینکه لوزم خانگی از کالاهای ضروری مردم است، افزود: براساس گزارش مدیرعامل مجموعه اسنوا نسبت به قبل از تحریم هشت برابر تولید این مجموعه افزایش پیدا کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: همچنین عمق ساخت داخل تا ۸۵ درصد افزایش داشت که نشان می‌دهد اگر تحریم فشارهایی بر اقتصاد کلان کشور ایجاد کرده اما در اقتصاد برخی از محصولات موثر بوده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر واحدهای صنعتی به دنبال افزایش کیفیت و تولید هستند همچنین سهم آن‌ها در بازار افزایش پیدا کرده است.

رزم حسینی یادآور شد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت تقویت بنگاه‌هاست، خوشبختانه براساس گزارشات کارخانه اسنوا در سه نوبت مشغول فعالیت است یعنی جهش تولید مدنظر رهبری در حوزه لوازم خانگی رخ داده است.

وی، یکی از سیاست‌های این وزارتخانه را حمایت از صنعت و تولید کشور برشمرد و اظهار داشت: حمایت‌ها در راستا عدم دخالت، حذف مانع تراشی و مزاحمت‌ها است همچنین کنترل بازار و اولویت قراردادن ساخت داخل از اهداف ماست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: محصولی که در داخل ساخته می‌شود مجوز واردات را اخذ نخواهد کرد از این رو برای تقویت داخل و اشتغال اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه فرصت مناسبی برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ در کشور است.

رزم حسینی با اشاره به عملکرد شرکت‌های داخلی گفت: فروش هر تولیدکننده‌ مبتنی بر مشتریان است، شرکت‌های لوازم خانگی که باید مشتریان خود را راضی نگه دارند از این رو اسنوا توانسته تاکنون مشتریان خود را راضی نگه داشته و سهم خود را در بازار عرضه کرده است.

سفر ۲ روزه وزیر صمت به اصفهان امروز بعد از بازدید از شرکت ذوب آهن پایان می یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.