پمپئو: جهان باید به اعمال فشار بر ایران ادامه دهد

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور در گفت و گویی درباره احتمال رسیدن واشنگتن و تهران به یک توافق با توجه به رخ دادهای اخیر گفت: این که توافقی انجام شود یا نشود را به دیگران وا می گذارم. اما شرایط موجود در خاورمیانه بسیار متفاوت تر است. ما ائتلاف هایی واقعی برای تخریب خلافت [داعش] ایجاد کردیم. اکنون همکاری کشورهای عربی با اسرائیلی ها را داریم. ما ائتلافی داریم که برای باز و امن نگه داشتن تنگه هرمز  فعالیت می کند تا انتقال انرژی در جهان جریان داشته باشد. تمام این ها در طی این چهار سال ایجاد شده و ایران را در جایگاهی قرار داده است که تاکنون هیچ گاه این طور منزوی نشده بود. 

پمپئو در ادامه گفت: این که به شما بگویم چه تصمیمی خواهند گرفت به انتخاب خودشان بستگی دارد. اما تا وقتی که آن ها[ایران] تصمیم بگیرند مانند مردمی عادی رفتار کنند، رویه باید این باشد که تمام جهان،  چه آمریکا باشد چه اروپا و سایرین، وظیفه داریم نشان دهیم وحشتی که آن ها در این چند سال اخیر حداقل از سال ۱۹۷۹ بر جهان اعمال کردهاند، دیگر با میلیاردها دلار از آمریکا و اروپا پاداش داده نمی شود. 

او علاوه بر این گفت: این مسیر اشتباهی برای در پیش گرفتن خواهد بود و من امیدوارم جهان به این پی ببرد و به اعمال فشار بر ایران ادامه دهد تا وقتی که کار ساده رفتار کردن مانند کشوری عادی را انجام دهد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.