دلایل بایدن برای انتخاب آستین به عنوان وزیر دفاع

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در این مقاله به پایان "عملیات آزادسازی عراق" که در آن دوره خودش نیز به عنوان معاون رئیس جمهور در دولت باراک اوباما خدمت می‌کرد، اشاره کرد و ژنرال لوید آستین را به خاطر انجام وظیفه‌اش در عراق تحسین کرد.

بایدن گفت: ژنرال لوید نقش مهم و کلیدی را در بازگرداندن ۱۵۰ هزار نیروی آمریکایی از این صحنه جنگ به خانه‌های خود ایفا کرد.

وی افزود: من ژنرال آستین را هم در میدان نبرد و هم در کاخ سفید دیده‌ام. ژنرال آستین نخستین آمریکایی-آفریقایی تباری است که ارتش آمریکا را رهبری کرده و فرماندهی یک جنگ تمام عیار در عراق را برعهده داشته است. از نظر من این مساله یک نقطه عطف محسوب می‌شود و همین موضوع یکی دیگر از دلایلی است که من او را به عنوان وزیر دفاع انتخاب کردم. ژنرال آستین تضمین می‌کند که ارتش آمریکا منعکس کننده تنوع و گوناگونی آمریکا باشد.

بایدن در ادامه نوشت: من توصیه‌های ژنرال آستین را دنبال کرده‌ام، فرماندهی او را دیده‌ام و آرامش و شخصیت او را تحسین کرده‌ام. او تعریف یک میهن‌پرست است. حرفه او در دوران خدمتش در وزارت دفاع شکل گرفته و این نهاد را به چالش کشیده است؛ نهادی که او عاشقانه خواستار توسعه و جامع‌تر شدن آن در هر گام بوده است.  

بایدن تاکید کرد: همزمان با اینکه آمریکا با چالش‌های جدیدی از جمله پاندمی کرونا مواجه است، ژنرال آستین دقیقا همان شخصی است که کشور ما در این برهه از زمان به او نیاز دارد.

به عنوان مثال بایدن به تجربه ژنرال آستین در نظارت بر عملیات‌های لجستیکی در عراق اشاره کرد که می تواند در توزیع گسترده و عادلانه واکسن کووید ۱۹ مفید واقع شود.

بایدن گفت: ژنرال آستین همان شخصی است که در این برهه زمانی به او نیاز داریم.

وی در پایان این مقاله ضمن تحسین ژنرال آستین به خاطر نقشش در شکست داعش گفت: ژنرال آستین خودش را به عنوان شخصی که قادر است تحت فشار ، خونسردی و آرامشش را حفظ کند، ثابت کرده است.

بایدن همچنین کنایه‌ای به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا زد و گفت: طی چهار سال گذشته پویایی مدنی-نظامی به شدت تحت فشار و تنش بوده است. اما من و ژنرال آستین هم عقیده‌ایم که استفاده از گزینه نظامی آخرین گزینه خواهد بود.

وی تصریح کرد: ژنرال آستین به طور خستگی‌ناپذیر تلاش خواهد کرد تا پویایی مدنی-نظامی را به روال قبل باز گرداند. بعلاوه ما به رهبرانی چون لوید آستین که درک می‌کنند ارتش ما تنها یکی از ابزارهای امنیت ملی ما هستند، نیاز داریم.

بایدن تاکید کرد: سیاست خارجه امروز آمریکا باید به جای غرق شدن در جنگ‌های گذشته، خود را با چالش‌های جدید از جمله تغییرات آب‌وهوا، گسترش تسلیحات اتمی و احیای ائتلاف‌هایش تطبیق دهد.

بایدن از قانون‌گذاران آمریکایی که باید انتصاب ژنرال آستین به عنوان وزیر دفاع را تایید کنند خواست تا علی‌رغم قانونی که افسران را ملزم می‌سازد پیش از تصدی پست وزارت دفاع هفت سال از فعالیت در این حوزه کناره‌گیری کرده باشند، به نفع ژنرال آستین رای دهند.

لوید آستین، ۶۷ ساله، در صورت تائید مجلس سنای ایالات متحده نخستین فرد سیاهپوستی خواهد بود که به ریاست پنتاگون می رسد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در حالی لوید آستین را به عنوان وزیر دفاع در کابینه خود برگزیده است که پیش از این از میشل فلورنوی، معاون پیشین پنتاگون به عنوان گزینه اصلی این سمت در دولت او یاد می شد.

انتظار می رود معرفی لوید آستین به عنوان وزیر دفاع در دولت آینده ایالات متحده با مخالفت هایی در کنگره و پنتاگون روبرو شود. برخی از اعضای کنگره و مقامات وزارت دفاع بر لزوم فاصله گذاری مشخص بین سران نظامی وزارت دفاع و مدیریت غیرنظامی این وزارتخانه تاکید می‌کنند. لوید آستین از آنجا که ۴۱ سال در ارتش خدمت کرده است احتمالا از نظر آنها گزینه مناسبی برای وزارت دفاع محسوب نمی شود.

پیش از این تنها جیمز ماتیس و جورج مارشال با سابقه فعالیت در رده های بالای ارتش آمریکا به وزارت دفاع رسیدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.