این شرکت امنیت سایبری روز گذشته اعلام کرد که زرادخانه ای از ابزارهای هک مورد استفاده برای آزمایش قدرت دفاعی مشتریانش به دنبال هک شدن سیستم های این شرکت دزدیده شده است.

هک شدن "فایر آی" شرکتی با قراردادهای زیاد در حوزه امنیت ملی در داخل و خارج آمریکا از جمله هم پیمانان واشنگتن، یکی از نفوذهای اطلاعاتی و حملات سایبری مهم طی سالهای اخیر محسوب می شود.

این شرکت اعلام کرد که " ابزارهای تیم قرمز"  به عنوان بخشی از یک حمله بسیار پیشرفته و پیچیده و احتمالا با مشارکت یک دولت خارجی دزدیده شده اند.

شرکت فایرآی زمان دقیق هک شدنش را اعلام نکرده اما یک فرد مطلع در مورد این موضوع اعلام کرد که شرکت فایرآی پس وردهای کاربران را طی دو هفته اخیر بازتعریف کرده است.

در این میان آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی  مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که وی خواستار اطلاعات بیشتر در مورد هک شدن این شرکت امنیت سایبری است. وی افزود: ما از آژانس های اطلاعاتی مرتبط خواسته ایم در روزهای آینده در مورد این حمله سایبری، هرگونه آسیب پذیری ایجاد شده به دنبال این حمله و تاثیراتش را به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان توضیح دهند.

گزارش شده است که اف بی آی در حال انجام تحقیقات در این رابطه است و مت گورهام یک مقام اف بی آی نیز از احتمال ایفای نقش یک دولت خارجی در این حمله سایبری سخن به میان آورده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.