احتمال برگزاری نشست وزیران خارجه عضو برجام تا قبل از آغاز سال جدید میلادی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه امروز (سه شنبه) در اظهاراتی در جمع خبرنگاران تاکید کرد که تصمیم جدید ایران برای نصب سانتریفیوژهای بیشتر در نظنز تاثیر چندانی بر کاهش تنش‌ها پیرامون توافق هسته‌ای ندارد.

وی ادامه داد: کاهش تدریجی تعهدات داوطلبانه ایران ذیل برجام خبر جدیدی نیست اما این اقدامات به طور قطع پیشرفت مثبتی در شرایط پیچیده و پر تنش کنونی درخصوص برنامه هسته ای ایران به شمار نمی آید.

این مقام روس خاطر نشان کرد که مسکو از ایران و تمام طرف‌های برجام می‌خواهد تا از تشدید تنش‌ها پرهیز کنند و رویکردی مسئولانه نشان دهند.

ریابکوف تاکید کرد: ریشه اصلی وضعیت کنونی رفتار غیر سازنده آمریکا است. متاسفانه قدرت های تاثیرگذاری وجود دارند که خواهان نابودی برجام و مجبور کردن ایران به این کار هستند.

وی همچنین از احتمال برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ما در حال بحث درباره تاریخ دقیق برگزاری این نشست هستیم که ممکن است تا پیش از پایان سال جاری باشد. ما درباره دستور کار و برنامه های این رویداد نیز بحث و رایزنی می کنیم که می بایست مورد توافق تمام طرف ها باشد. احتمال دارد نشست تا قبل از آغاز سال جدید (میلادی) برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.