وزیر خارجه سوریه برای چه به ایران آمد؟

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل، درباره سفر وزیر امور خارجه سوریه به ایران گفت: مرحوم ولید معلم وزیر خارجه سابق سوریه یکی از قدیمی‌ترین وزرای خارجه جهان است و با توجه به سابقه‌ و نزدیکی که به آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه و مسئولیت‌هایی که در این خصوص با ایران داشت، به نظر می‌رسد که یکی از هماهنگ‌ترین وزرای خارجه با ایران بود.

او افزود: البته آقای فیصل مقداد وزیر خارجه کنونی سوریه هم در کنار ولید معلم سال ها در رابطه با ایران همین سیاست را دنبال کرده و یکی از افراد در خط مقاومت است که سیاست های هماهنگی با ایران دارد، لذا حضور او در ایران تجدید رابطه‌ای درباره مسائل ایران و سوریه در سطح بین المللی خواهد بود.

بیشتر بخوانید

  • دیدار وزرای امور خارجه ایران و سوریه 

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون بحث قانون اساسی سوریه، آستانه و نقش ایران در بحث نظارت بر آتش بس در سوریه و مذاکرات بسیار مهم است، قاعدتا وزیر امور خارجه سوریه باید در این مورد مرتبا با ایران رایزنی داشته باشد. در واقع  این فرد می‌تواند جای خالی ولید معلم را در روابط ایران و سوریه را پر کند.

«فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه شب گذشته به منظور دیدار و رایزنی با همتای ایرانی خود و تعدادی دیگر از مقامات کشورمان وارد تهران شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.