واکنش امارات به آشتی عربستان با قطر

عبد الخالق عبد الله، مشاور محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در توییتی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره بهبودی روابط میان عربستان و قطر نوشت: قطار مصالحه خلیج (فارس) بدون اطلاع و موافقت از پیش اعلام شده امارات سانتیمتری از جایش حرکت نخواهد کرد.

بنابر گزارش روزنامه القدس العربی، فعالان، این توییت مشاور بن زاید را تلاشی برای از هم پاشیدن تلاش‌های صورت گرفته برای ازسرگیری روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس به رهبری کویت دانستند.

این توییت چند روز پس از آن منتشر شد که کویت اعلام کرد تفاهماتی برای پایان دادن به بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفته است.

در همین حال، ترکی الحمد، شخصیت دانشگاهی نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از اظهارات مشاور محمد بن زاید انتقاد کرد.

وی در این باره گفت که این توییت تلاشی برای مختل کردن تلاش های صورت گرفته به منظور حل و فصل بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس است.

ترکی الحمد افزود: عبدالخالق در این باره بسیار مبالغه کرد و اگر می‌گفت مصالحه تنها درصورت توافق چهار کشور (مصر، امارات، بحرین و عربستان) صورت می‌گیرد، حرفش قابل قبول و منطقی بود اما اینکه امارات را تصمیم گیرنده نهایی در این مسئله می‌داند چیزی است که واقعیت آن را رد می‌کند.

همچنین منابع آگاه اعلام کردند که موضع امارات در قبال مصالحه با قطر مورد انتقاد چند کشور دیگر است.

ناظران بر بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس نیز می‌گویند که امارات سنگ بنای این بحران و تشدید آن بوده و طی سه سال گذشته مانع از یافتن راه حلی برای حل و فصل آن شده است.

واکنش امارات به آشتی عربستان با قطر

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.