واعظی: جنبش دانشجویی همواره در خط مقدم مقابله با انحرافات بوده است

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تاکید کرد: «دانشجویان همیشه در خط مقدم مطالبه‌گری برای احقاق حقوق عامه و همچنین مقابله با جزم‌اندیشی‌ها و انحرافات بوده‌اند.»

متن این یادداشت به شرح زیر است:

«شانزدهم آذرماه نماد خودباوری، زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه است. آنچه این روز را وارد تقویم مناسبت‌های ملی ایرانیان کرده، شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در سال یک هزار سیصد و سی و دو توسط رژیم طاغوت است. روزی که به تعبیر مرحوم دکتر شریعتی، سه آذر اهورایی ایرانیان، پیش پای ریچارد نیکسون قربانی شدند تا رد خون آنها برای همیشه در چهره دانشگاه نقش ببندند و همواره نماد میهن پرستی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی فرزندان این مرزوبوم باشد.

دانشجویان ایرانی در طول سال‌ها کنشگری در فضای سیاسی و اجتماعی کشور، همواره منشأ آثار مهم و مبارک برای ایران و ایرانیان بوده‌اند. آنچه از کارنامه جنبش دانشجویی در حافظه جمعی ملت ایران ثبت شده، تکاپو و شور و شوق توأم با شعور برای اعتلای ایران و توسعه و آبادانی کشور است. دانشجویان همیشه در خط مقدم مطالبه‌گری برای احقاق حقوق عامه و همچنین مقابله با جزم‌اندیشی‌ها و انحرافات بوده‌اند. آنها همواره زبان گویای مردم بوده و هیچگاه از حرکت باز نایستاده‌اند. روز دانشجو را به یکایک دانشجویان ایرانی تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم همیشه شاهد پویایی و فعالیت و اثرگذاری آنان باشیم و ایران اسلامی با کنشگری و انگیزه و توان این جوانان عزیز، به سوی فرداهای روشن حرکت کند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.