پوشک بچه ارزان شد؟

دبیر انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران از کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قیمت پوشک بچه خبر داد و گفت: هیچ کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود و اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای سایزهای مختلف پوشک بچه را در قفسه‌ها دارند.

به گفته دبیر انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران « پوشک بچه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان شده است.» علت کاهش قیمت پوشک چیست؟

تولیدکنندگان علت ارزان شدن قیمت پوشک بچه را ترخیص به موقع مواد اولیه این کالا از گمرک می‌دانند؛ این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که عده‌ای از مخاطبان هنوز هم از کمبود برخی از سایزهای پوشک بچه خبر می‌دهند.

طبق آنچه که برخی از متقاضیان در فضای مجازی گزارش داده‌اند سایز دو، چهار، پنج و شش یک‌سری از برندهای پوشک با سختی تهیه می‌شود اما دبیر انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران معتقد است: هیچ کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود و اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای سایزهای مختلف پوشک بچه را در قفسه‌ها دارند.

در یک ماه گذشته مشاهدات میدانی از گرانی و کمبود پوشک بچه در بازار و داروخانه‌ها حکایت داشت اما به یک باره با ترخیص مواد اولیه قیمت پوشک بچه ارزان شد.

برخی گزارش‌های مردمی در فضای مجازی هم نشان می‌دهد که قیمت برخی از برندهای پوشک‌ بچه کاهش یافته و شامل تخفیف شده است.

مواد اولیه پوشک بچه ترخیص شد

حسن زالی درباره وضعیت بازار پوشک بچه به تجارت‌نیوز گفت: فعلا شرایط بازار عادی است. با عرضه پوشک بچه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف‌های لازم را بر روی این کالا اعمال کردند. به عنوان مثال ظرف یک ماه گذشته قیمت یک پوشک بچه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان بود که حالا قیمت این پوشک به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: با برطرف شدن چالش تولیدکنندگان در حوزه تامین مواد اولیه بسیاری از این فعالان اقتصادی پوشک مورد نیاز مردم با سایزهای مختلف را تولید و روانه بازار کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.