خبر رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز مبلغ ۴۸۰ هزار تومان برای معلولان فاقد شغل

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت ، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و برای اجرای ماده ۲۷ این قانون، با حمایت سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۷۱ میلیارد تومان جهت اجرای بخشی از این قانون در هفته جاری اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده‌اند، اما فاقد شغل و درآمد هستند، مبلغ ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی آن‌ها شارژ شد.

قبادی دانا تصریح کرد: حدود ۱۴۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت حائز این شرایط بودند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: امید است که در سال ۱۴۰۰ با در نظر گرفتن منابع لازم و تأمین اعتبار لازم برای اجرای قانون بتوانیم مواد مختلف قانونی را به نحو شایسته اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق برآورد دقیق صورت گرفته بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای اجرای مواد مختلف قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت موردنیاز است، اضافه کرد: آنچه که تاکنون در بودجه قرار گرفته ۱۷۰۰ میلیاردتومان است، البته باتوجه به شرایط کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مشکلاتی که در زمینه اقتصادی وجود دارد شرایط برای جامعه معلولان قابل درک است، اما نیاز‌های این عزیزان نیاز‌هایی است که باید طبق قانون برآورده شود و امید است که تاحد ممکن اعتبارات لازم برای اجرای قانون در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود.

قبادی دانا خاطر نشان‌کرد: از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ نهایت تلاش خود را برای تحقق این امر به کار گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.