هشدار درباره اسپری مستقیم ضدعفونی‌کننده الکلی بر روی تلفن همراه

به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و احتمال آلوده‌شدن وسایل مختلف از جمله تلفن همراه به این ویروس، ضدعفونی کردن وسایلی که فرد دائماً با آن‌ها در تماس است، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد؛ اما توجه به برخی نکات ایمنی برای ضد عفونی کردن موبایل، ضروری است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اسپری‌کردن مستقیم ضدعفونی‌کننده الکلی بر روی تلفن همراه منجر به ورود محلول به درون گوشی شده، به علت حرارت درون گوشی تبدیل به بخار و در نهایت آتش‌سوزی یا انفجار می‌شود.

بر همین اساس هنگام ضدعفونی تلفن همراه باید به مواردی همچون خاموش کردن تلفن همراه قبل از شروع ضدعفونی، خارج کردن از شارژ و متصل نبودن به هندزفری و این‌که تلفن همراه را در گرمای زیاد و در مجاورت سیگار روشن یا شعله گاز ضدعفونی نکنیم، توجه کرد.

همچنین باید در نظر داشت که مواد ضدعفونی‌کننده حاوی الکل را ابتدا روی یک دستمال اسپری و سپس به وسیله آن تلفن همراه را ضدعفونی کنیم، از حجم زیادی از مواد ضدعفونی‌کننده حاوی الکل استفاده نکنیم و هنگام ضدعفونی، ظرف محتوی ضدعفونی‌کننده الکلی را در دست خود نگه نداریم و آن را در مجاورت تلفن همراه قرار ندهیم.

بهتر است برای ضدعفونی تلفن همراه در زمان شیوع کرونا دقت داشته باشیم که بلافاصله بعد از ضدعفونی تلفن همراه، گوشی را به شارژ نزنیم؛ زیرا حتی یک تماس کوتاه هم ممکن است باعث حادثه شود، بلافاصله بعد از ضدعفونی تلفن همراه، آن را روشن نکنیم و بعد از گذشت ۵ دقیقه از ضدعفونی، تلفن همراه را روشن و از آن استفاده کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.