بررسی لایحه بودجه 1400 در مجلس از هفته آینده

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی اظهار کرد: کمیسیون های تخصصی مجلس از یکشنبه هفته آینده بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در دستور کار دارند و پیشنهادات خود را در مورد لایحه بودجه ارائه خواهند کرد. همچنین هر کمیسیون در هفته آینده اعضای خود در کمیسیون تلفیق را انتخاب می کند تا کمیسیون تلفیق نیز تشکیل شود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه و پیشنهادات کمیسیون ها دو هفته زمان دارد که این مهلت برای دو هفته دیگر هم قابل تمدید است. سپس این لایحه به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد. علی القاعده تا زمان ارائه لایحه بودجه به صحن علنی حدود یک ماه زمان نیاز است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مرحله مطالعه و ارائه پیشنهاد توسط نمایندگان است، خاطرنشان کرد: در این لایحه ۲۵ درصد منابع به درآمدهای نفتی اتکا دارد، همچنین سهم صندوق توسعه از درآمدهای نفتی همانند سال گذشته ۲۰ درصد و سهم شرکت ملی نفت نیز ۱۴.۵ درصد دیده شده است.

میرتاج الدینی با بیان اینکه میزان فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دو برابر سال جاری پیش بینی شده است، تصریح کرد: این نگاه خوش بینانه دولت است که ما هم امیدواریم محقق شود. البته فروش نفت هر چه بیشتر باشد سهم آن در بودجه افزایش نمی یابد بلکه به صندوق توسعه هدایت می شود. ما معتقدیم منابع بودجه باید محقق الوصول باشد و بین منابع و مصارف هم خوانی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس تلاش می کند لایحه بودجه را به شکلی مورد بررسی قرار دهد که در سال آینده شاهد کسری بودجه نباشیم. یادآور شد: دولت قرار بود مولفه های اصلاح ساختار بودجه را در این لایحه پیش بینی کند. ما هم بررسی های خودمان را خواهیم داشت و هر کدام از مولفه ها که دیده نشده باشد را در لایحه می گنجانیم تا بتوانیم اولین قدم را در اصلاح ساختار بودجه برداریم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت که بودجه های مصوب مجلس نسبت به لوایح بودجه معمولا سه تا چهار درصد تغییر می کند.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه تقدیم مجلس شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.