مراسم تحلیف بایدن مجازی برگزار می شود

به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در کنفرانسی خبری در ویلمینگتون گفت: مراسم تحلیف من بعید است که همانند مراسم‌های تحلیف قبلی باشد که در آن یک میلیون تن حضور داشتند. به نظر من شما بیشتر شاهد چیزی شبیه کنوانسیون ملی دموکرات‌ها خواهید بود تا یک مراسم تحلیف معمول. او گفته است که با توجه به شرایط تسلط بحران کرونا در کشور باید از گرد آمدن جمعیت میلیونی خودداری شود.

بایدن گفت که با توجه به گسترش پاندمی در آمریکا او از توصیه دانشمندان و کارشناسان پیروی خواهد کرد. به نحوی که مراسم تحلیف رییس جمهور طبق معمول روی سکوی عمارت کاپیتول در واشینگتن برگزار می‌شود اما جمعیت زیادی در برابر سکو و خیابان‌های اطراف جمع نخواهد شد.

او همچنین تصریح کرد که مراسم عمدتا به صورت مجازی برگزار می‌شود تا از حضور انبوه جمعیت خودداری شود.

پیش از این حزب دموکرات در ماه اوت گذشته کنگره‌ای به صورت مجازی برگزار کرده است و بایدن ترجیح می‌دهد که مراسم ورود به کاخ سفید به همان ترتیب برگزار شود.

جو بایدن پیش از این در سال ۲۰۰۹ در مراسم تحلیف باراک اوباما به عنوان معاون رییس جمهور حضور داشت.

دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی آمریکا در سال ۲۰۱۷ برای ورود به کاخ سفید مراسم پرشکوهی برگزار کرد که تا ۱۰۷ میلیون دلار خرج برداشت و انتقاد رسانه‌های جمعی را برانگیخت. نحوه انعکاس مراسم تحلیف او در رسانه‌ها نیز مورد انتقاد کاخ سفید قرار گرفت.

ترامپ هنوز شکست خود در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ را به طور رسمی قبول نکرده است. او هنوز اعلام نکرده که در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کند یا خیر. در عوض گفته می‌شود که او قصد دارد در همان روز تحلیف یعنی در بیستم ژانویه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.