حیواناتی که روسای جمهور آمریکا با خود به کاخ سفید بردند+عکس

به نقل از دویچه‌وله، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا با سگ نژاد ژرمن شپرد خود راهی کاخ سفید خواهد شد. اخیرا پای بایدن هنگام بازی با "میجر" شکست و همچنین خبر رسید که خانواده بایدن نه تنها با این سگ، بلکه با یک گربه که اخیرا گرفته‌اند عازم کاخ سفید خواهند شد.

اولین سگ برای بچه‌ها

بارک اوباما به دخترانش قول داده بود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری یک سگ برای خانواده تهیه کند. "بُو" سگی از نژاد "واتر پرتغالی" اولین سگ خانواده اوباما شد که از محبوبیت زیادی نیز برخوردار بود.

گربه‌ای که برایش تمبر چاپ شد

همراه بیل و هیلاری کلینتون نه تنها سگی با نام "بادی" از نژاد "لابرادور رتریور" به کاخ سفید راه یافت، بلکه گربه‌ای خیابانی با نام "ساکس" نیز در دل این خانواده جای باز کرد. یکی از علایق این گربه نشستن روی دوش رئیس جمهور در اتاق کارش بود. ساکس علاقمندان زیادی نیز داشت و حتی در جمهوری آفریقای مرکزی تمبر یادبود کلینتون با این گربه چاپ شده است.

هنر نمایی "خانم بیزلی"

در دوران جورج دبلیو بوش، سه سگ و یک گربه در کاخ سفید زندگی می‌کردند. اما بارنی و "خانم بیزلی" از نژاد "تریر اسکاتلندی" شهرت بیشتری داشتند. میس بیزلی در ویدیوی "اولین کریسمس در کاخ سفید" خانواده جورج دبلیو بوش نیز ایفای نقش کرده است.

فرانکلین روزولت و رسوایی سگی

"فالا" یکی از مشهورترین سگ‌های ساکن کاخ سفید است. فرانکلین روزولت سال ۱۹۴۴ در بازدید از مجمع‌الجزایری واقع در شمال اقیانوس آرام، این سگ از نژاد "تریر اسکاتلند" را جا گذاشت و به یک ناو نیروی دریایی دستور داد سگ را به آمریکا بازگرداند. او بعدا در مبارزه انتخاباتی این موضوع را تکذیب کرد و خواست دست از سر سگ‌اش بردارند.

"پونی" خانواده کندی

جان اف کندی، به دخترش کارولین یک اسبچه (پونی) با نام ماکارونی هدیه داد. تصاویر این دو به مجلات آن دوران راه یافت و حتی گفته می‌شود که نیل دایمند آهنگ "کارولین شیرین" (Sweet Caroline) را تحت تاثیر این تصویر ساخته است.

ساکن عجیب کاخ سفید

یکی از هواداران "جان کالوین کولیج" که بین سال‌های ۱۹۲۳ تا ۱۹۲۹ سی‌امین رئیس جمهور آمریکا بود به او یک راکون هدیه داد و پیشنهاد کرد از آن در جشن شکرگزاری غذایی لذیذ بپزد. رئیس جمهور و همسر حیوان دوست او از این پیشنهاد صرف نظر کردند و از راکون که به آن نام "ربکا" داده بودند،‌ در کاخ سفید نگهداری کردند.

تمساح کاخ سفید

یک ژنرال فرانسوی به جان کویینسی آدامز، که بین سال‌های ۱۸۲۵ تا ۱۸۲۹ ششمین رئیس جمهور آمریکا بود یک تمساح پوزه پهن هدیه داد. او این تمساح را در یکی از حمام‌های بخش شرقی کاخ سفید نگهداری می‌کرد. صد سال بعد پسر هربرت هوور، که از سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳ سی و یکمین رئیس جمهور آمریکا بود نیز دو تمساح خود را به کاخ سفید برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.