تلویزیون اسرائیل به دست داشتن در ترور شهید فخری زاده اعتراف کرد

یک رسانه رژیم صهیونیستی با پخش برنامه‌ای به دست داشتن سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی(موساد) در ترور شهید فخری زاده اعتراف کرد.

عیدوسلیمان، تهیه کننده این گزارش در برنامه «استودیو جمعه» ماکو شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد ترور فخری زاده بیانگر بازوهای بلندی است که موساد در اختیار دارد.‎

وی افزود: زمانی که برای چنین عملیاتی برنامه ریزی می کنید باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا حداقل شرکای مطلع در این زمینه وجود داشته باشند ، اما  چون این یک عملیات پیچیده است، احتمالا افراد مطلع از آن به چند صد نفر خواهند رسید.

ویکتور استرافسکی یکی از مسئولین سابق موساد هم به این برنامه گفت : عملیات ترور یکی از پیچیده ترین عملیاتهایی به شمار می رود که عناصر مختلفی در موفقیت آن دخیل هستند ، عناصری که اصلا با یکدیگر مرتبط نبوده اما فرمانده  حلقه اتصال آنهاست.در نوک پیکان ، عامل یا عوامل (قاتل یا قاتلان) قرار می گیرند ، بعد از آنها ماموران میدانی جمع آوری اطلاعات که معمولا از هدف اصلی اطلاعی ندارند ، حتی نیروی احتیاطی که در همان منطقه حضور پیدا می کند نیز از ماجرا اطلاعی ندارد ، چون ما نمی خواهیم که هنگام به دام افتادن یک فرد همانند یک دومینو بقیه هم گرفتار شوند.

در ادامه گزارش تلاش شد تا مشخص شود آماده سازی برای چنین عملیاتی چقدر زمان می برد؟به اعتقاد کارشناسان صهیونیست این امر متغیر بوده و به فرد و محل انجام عملیات بستگی دارد  که می تواند یک هفته برنامه ریزی طلب کرده یا برای عملیات پیچیده تر ماه ها و گاهی سالها زمان ببرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این برنامه سپس با یک اعتراف نسبتا صریح اعلام می کند عملیات تروری که سرویس های اطلاعاتی ما طی سال های گذشته در خارج انجام داده اند زمانی زیادی از برنامه ریزی را به خود اختصاص داده است، به گفته بن باراک هدف از آن به حداقل رساندن زیان های جانبی است.

برای کشاندن پای هدف به محل مناسب گاهی از ابزارهای بسیار پیشرفته و گاهی نیز وسایلی ساده و پیش پا افتاده استفاده می شود.

برگمن هم در این زمینه می گوید : منظور از کشاندن پای هدف مجبور کردن او به طی کردن یک مسیر نیست بلکه او بالاخره رفتار عادت گونه ای دارد ، مثلا از یک مسیر همیشه استفاده می کند یا برای خرید پیراهن از هتل خارج می شود ، این گونه است که یک موتورسیکلت به وی نزدیک شده و به سویش شلیک می کند.

به هر شکل اقدام مشابهی که در تمام عملیات ترور باید تکرار شود و نقطه اوج عملیات در بسیاری از موارد محسوب می شود ، شلیک به هدف است ، گاهی نیز این کار با انفجار منجر به مرگ انجام شده یا هدف مسموم می شود، اما برای انجام و رسیدن به این نقطه نیازمند خیالپردازی و ابتکار ایده پردازی های بزرگ است.‎

از دیدگاه بن براک در  عملیاتی از این دست اگر از تخیل و ابتکار خود استفاده نکنی ، دامنه فرصت های خود را بسیار کوچک خواهی یافت.

ویکتور استرافسکی درباره مسائل اخلاقی چنین اقداماتی توسط موساد و آیا عاملان و آمران چنین اقدامی عذاب وجدان هم پیدا می کنند؟ گفت : تصور نمی کنم مشکل اخلاقی خاصی وجود داشته باشد زیرا عاملان این اقدام به آن چه که انجام می دهند ایمان دارند.

وی در توجیه جنایت ترور شهید فخری زاده می گوید : "همه می گویند او (شهید فخری زاده) دستش به خون هیچ کس آلوده نبود ، اما احتمالا بعدها این کار را خواهد کرد"!!!

برگمن در اعترافی مجدد به دست داشتن موساد در این ترور تاکید کرد : یوسی کوهن راه رئیس سابق موساد(مائیر داگان) را در  پیش گرفته و راهبرد ترور را در دستور کار خود قرار داده است ، به هر شکل  افرادی همچون عماد مغنیه وجود دارند که جایگزینی برای آنها نمی توان پیدا کرد ، حتی اگر چند نفر هم باهم تلاش کنند کار آنها را انجام دهند باز هم همانند همان شخص قابلیت انجام آن را ندارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.