هوای تهران همچنان آلوده

براساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در نخستین ساعات امروز (۱۵ آذر ماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی همراه با تداوم پایداری جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

عدم وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را برقرار نخواهد کرد و احتمال می‌رود کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند همچنین پیش‌بینی می‌شود استمرار پایداری و سکون جو تا ساعات پایانی و افزایش ترافیک شامگاهی باعث تجمع آلاینده‌ها در بیشتر مناطق شود بنابراین کیفیت هوا در محدوده ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با رشد ناپایداری جو تا صبح فردا (۱۶ آذر ماه) همراه با احتمال بارش باران تا حدودی شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و با وجود آغار تردد خودروها بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق دورازانتظار نخواهد بود.

حاکمیت ناپایداری جوی طی روز و بارش باران شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد بنابراین در اواخر وقت فردا (۱۶ آذر ماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت را به‌دنبال خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۱۵ بود و هوای پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار  داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۳ است و هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.