لاوروف: حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است

به گزارش روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه به شدت انتقاد کرد. وی در این خصوص گفت: آمریکایی‌ها به صورت غیرقانونی به حضور نظامی خود در سوریه ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، لاوروف در همین راستا تأکید کرد: متأسفانه آمریکایی‌ها همچنان به مانع تراشی در مسیر حل و فصل سیاسی بحران سوریه ادامه می‌دهند. واشنگتن از گروه‌های مسلح جدایی‌طلب استفاده ابزاری کرده و آنها را به ایستادن در برابر دمشق تحریک می‌کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه یادآور شد: کشورهای غربی نیز سیاست مشابهی را در قبال سوریه در پیش گرفته اند و در واقع، سیاست آنها در قبال دمشق، تکیه بر معیارهای دوگانه است. ما شاهد هستیم که غرب اتهامات بی اساسی را در خصوص برخورداری دمشق از تسلیحات شیمیایی مطرح می‌کند.

پیشتر نیز «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرده بود: علیرغم عمل کردن دمشق به تعهدات خود در سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی اما آمریکا و غرب با دروغ پراکنی به دنبال مخدوش کردن چهره سوریه نزد افکار عمومی هستند.

وی همچنین گفته بود: با وجود اینکه ایالات متحده آمریکا از سال‌ها پیش به سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی پیوسته است اما همچنان از نابودسازی تسلیحات شیمیایی خود خودداری کرده و حاضر نیست به تعهداتش عمل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.