رضا اردکانیان از اعلام نتایج اولین گزارش برق مجانی برای کم مصرف‌ها در اواخر ماه جاری خبر داد و افزود: اواخر آذر که دوره دو ماهه از اجرای این طرح می‌گذرد اولین گزارش آن را به مردم و مسئولان می‌دهیم تا مشخص شود چه جمعیت کم مصرفی مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی برق شدند و تا تابستان چه میزان می‌توانیم شاهد کاهش مصرف خانگی برق ناشی از اجرای این طرح باشیم.

وزیر نیرو گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور از مدت‌ها قبل کار مطالعه بر روی آب هم برای تخفیف ۱۰۰ درصدی به کم مصرف‌ها را شروع کردیم و به رغم تفاوت‌هایی که مسئله آب با برق به لحاظ شرایط اقلیمی کشور دارد‌، در آخرین مراحل هستیم و بزودی طرح آب و برق امید اعلام می‌شود. اردکانیان اجرای طرح آب امید را هم منوط به تصویب در هیئت دولت دانست و افزود: برای گروهی از مشترکان که مصرف آب آن‌ها کم است تخفیف ۱۰۰ درصدی را قائل می‌شویم و این موضوع بعد از تصویب در هیئت وزیران در این زمینه اطلاع رسانی کامل‌تری خواهد شد.

وزیر نیرو همچنین با بیان اینکه طرح آب امید بعد از تصویب در هیئت دولت امسال اجرا می‌شود، گفت: بدین ترتیب علاوه بر برق، آب هم برای مشترکان کم مصرف در شهرها و روستاها با تخفیف ۱۰۰ درصدی عرضه خواهد شد. اردکانیان افزود: مانند برق در این طرح، هدف اصلی تشویق مشترکان پر مصرف است تا مصرف شأن را کاهش دهند، چون تأمین آب آشامیدنی کافی برای مردم صرفاً به وجود آب سدهای مخزنی وابسته نیست بلکه به وجود تصفیه خانه‌ها و شبکه‌های انتقال آب هم بستگی دارد، به همین علت صرفه جویی در مصرف آب ما را از سرمایه گذاری در توسعه تصفیه خانه‌ها بی نیاز می‌کند و این نفع اقتصادی مصرف صحیح در بخش آب است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.