کی روش که به مدت هشت سال هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشت و دو بار متوالی با این تیم راهی جام جهانی شد، در کلمبیا کمتر از دو سال دوام آورد و بعد از دو باخت متوالی به اروگوئه و اکوادور در مرحله انتخابی جام جهانی قطر، از تیم کلمبیا کنار رفت.

با جدایی کی روش از کلمبیا، نام‌های مختلفی برای جانشینی وی در این کشور مطرح می‌شود. از سوی دیگر، خبرهایی درباره آینده این مربی پرتغالی منتشر می‌شود و نام او را به تیم‌های ملی مختلف برای سرمربیگری منتسب می‌کنند.

در تازه‌ترین و جدی ترین خبر در این مورد، یک روزنامه نگار شاغل در رسانه‌های پرتغال خبر داد که باشگاه الریان قطر خواهان به خدمت گرفتن کارلوس کی روش است.

«آگیره» سرمربی الریان از مدتها پیش اعلام کرده بود قصد ندارد در این تیم کار کند ولی مسئولان باشگاه او را متقاعد کردند که تا ماه دسامبر در الریان بماند تا آنها هم سرمربی جدید خود را انتخاب کنند.

«برونو آندراده» خبرنگار شاغل در روزنامه «ابولا» و سایت «گل» پرتغال ابتدا اعلام کرد الریان با پیشنهاد سالی ۵ میلیون دلار به دنبال جذب «آبل فریرا» بوده است اما فریرا از این پیشنهاد استقبال نکرده است.

این روزنامه نگار در ادامه در توییتر خود نوشت: «بعد از فریرا مسئولان الریان روز گزینه‌های دیگر کار می‌کنند: کارلوس کی روش، ویتور پری را و وینچنزو مونتلا. اولین گزینه (کی روش) ممکن است به زودی جدی شود چون به تازگی کلمبیا را ترک کرده است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.