واعظی: عده‌ای موضوع شهید فخریزاده را جناحی و سیاسی می‌کنند

«محمود واعظی»، رییس دفتر رییس جمهور، در پاسخ به این سوال که برخی در ماجرای ترور شهید فخری زاده دست به تخریب دولت می زنند و دولت را مقصر و ترور را به موضوع برجام گره می زنند، گفت: همواره در این هفت و هشت سال گذشته  گروه هایی وجود داشتهاند که اصلا برایشان مهم نیست موضوع بحث چه باشد، هر مطلبی که در کشور اتفاق بیافتد، اعم از مطلب سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اینها به دولت حمله میکنند و این موضوع، برای دولت روشن است.

واعظی ادامه داد: شهید فخری زاده عضو دولت و وزارت دفاع بود و از همکاران دولت به شمار می رفت، زیر مجموعه دولت فقط وزرا نیستند بلکه شامل یک مجموعه عظیمی از مدیران در سراسر کشور هستند که مورد حمایت قرار می گیرند و رابطه نزدیک با دولت دارند. شهید فخری زاده حسابش با دیگران فرق می‌کرد همکاری های مختلفی با دولت داشت از جمله اینکه ایشان، نشان خدمت را از رییس جمهور دریافت کرد، البته در آن زمان به دلیل مسایل امنیتی، اسم ایشان را اعلام نکردیم و عکسی هم منتشر نشد اما اکنون که شهید شدند باید مردم بدانند که ایشان، همواره مورد توجه دولت و شخص رییس جمهور، بوده است.

واعظی با اشاره به تندروی ها در ماجرای ترور شهید فخری زاده گفت: یک عده ای اصلا ممکن است شهید فخری زاده را در عمرشان یک بار هم ندیده باشند و ندانند که ایشان چه کار کرده است اما اکنون به توییت زدن و حمله کردن به دولت و برجام روی آورده اند. به نظر من این افراد باعث دو دستگی و قطب بندی در کشور می شوند، این گونه رفتارها به مصلحت نیست. خون شهید فخری زاده باید عامل انسجام و وحدت شود، عده ای موضوع شهید فخری زاده را جناحی و سیاسی می کنند که این هم به ضرر کشور است.  در حقیقت کسانی که مرتب تحت هر فرصتی بر طبل اختلاف می کوبند و سعی می کنند که شکاف در کشور به وجود بیاورند، خواست آمریکا و خواست دشمنان را اجرا می کنند.

او در رابطه با اظهارنظر سخنگوی هیات  رییسه مبنی بر اینکه نظر دولت مهم نیست با دییرخانه شورای عالی امنیت ملی مشورت کردیم، گفت: رییس شورای عالی امنیت ملی آقای رییس جمهور است، مجلس هیچ هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی نکرده است. می گویند که با دبیرخانه هماهنگی کرده اند، دبیرخانه که به تنهایی جایگاهی ندارد، دبیرخانه باید مقدمات کار را آماده کند برای اینکه طرح در جلسه شورای عالی، مطرح شود. 

رییس دفتر رییس جمهور افزود: اعتبار دبیرخانه به این است که مطالبش در شورای عالی مطرح شود وگرنه دبیرخانه چند کارمند هستند و هیچ شأنی ندارند، ضمن اینکه دبیرخانه ممکن است هماهنگی هایی را به صورت یواشکی انجام داده باشد ولی اجازه از رییس جمهور نگرفتند و از خود شورا هم، اجازه نگرفته اند. در هر صورت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این را باید اعلام کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.