بازگشایی مراکز شماره‌گذاری در شهرهای زرد و نارنجی

سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت فعالیت مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک، گفـت: از دو هفته پیش و برابر مصوبه ابلاغی از سوی ستادملی مقابله با کرونا، مراکز شماره‌گذاری در شهرهای دارای وضعیت قرمز تعطیل شد.

وی درباره نحوه فعالیت مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در شهرهایی که از وضعیت قرمز خارج شده و به سطح زرد و نارنجی رسیده‌اند، گفت: در شهرهای نارنجی و زرد تمامی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک از روز شنبه ۱۵آذرماه  باز هستند و شهروندان می‌توانند از طریق دریافت نوبت اینترنتی خدمات مربوطه را دریافت کنند.  

محمدی افزود: ۱۰ مرکز استان، شامل استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان، فارس، قزوین، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان  همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مراکز تعویض پلاک این شهرها تعطیل خواهند بود.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا در مورد اعتبار وکالتنامه ها نیز گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی پلیس راهور ناجا بنا شد تا طول مدت تعطیلات به اعتبار زمانی وکالتنامه‌ها اضافه شود. یعنی اگر مثلا وکالتنامه‌ای در طول این دو هفته تعطیلی در تهران اعتبارش به پایان رسیده باشد، دو هفته به مدت اعتبار آن افزوده خواهدشد.

محمدی در پایان درباره ساعات کاری مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک که از روز شنبه فعال خواهند شد نیز گفت: ساعات کاری این مراکز با یک ساعت افزایش از هفت صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۵عصر ادامه خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.