پنج عضو داعش در صلاح الدین عراق کشته شدند

در بیانیه این ستاد که نسخه‌ای از آن در اختیار شبکه "سومریه نیوز" عراق قرار گرفت، آمده است: با پیگیری اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی عراق، گروه تروریستی [داعش] که دست به عملیات تروریستی علیه شهروندان این کشور در منطقه حدفاصل "روستای "الزویه" والمسحک" در دامنه کوه‌های "مکحول" می‌زد شناسایی شد.

این بیانیه افزود: پس از شناسایی، با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی سه‌شنبه شب طی چهار نوبت، این منطقه را با جنگنده‌های اف ۱۵ بمباران کردند که در  نتیجه تمام این باند تروریستی متشکل از پنج نفر کشته شدند.

این حمله در همان‌ محلی رخ داده است که گروهک تروریستی داعش ۲ آذرماه گذشته در حمله به منطقه "المسحک" در شهرستان بیجی شمال استان صلاح الدین جان ۱۱ عراقی از جمله ۹ نظامی این کشور را گرفت.

پنج تن از این کشته شده‌ها نیروهای پلیس بودند که در میان آنان نام سرهنگ ابراهیم معجل ابراهیم رییس پلیس المسحک نیز  دیده می‌شود.

علاوه بر این، ۲ نیروی ارتش، ۲ نیروی الحشد الشعبی و ۲ غیر نظامی عراقی نیز در میان کشته شده‌ها بودند.

عراق در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، با بازپس‌گیری مناطق اشغال شده به دست داعش که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر این گروه تروریستی را اعلام کرد.

با این حال، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در چند ماه گذشته به صورت پراکنده حملاتی علیه غیر نظامیان و نیروهای امنیتی عراق انجام داده‌اند.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در چندماه گذشته که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده بیش از ۶۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.