اختصاص یک بسته یک میلیارد دلاری توسط کانادا برای جبران خسارت کرونا

به گزارش رسانه‌های کانادایی، کریستیا فریلند وزیر دارایی کانادا از طرح دولت برای ادامه حمایت از اقتصاد کشور در میانه همه گیری کرونا رونمایی کرد.

وزیر دارایی کانادا در گزارش سالانه پاییزی که  از وضعیت مالی و اقتصادی کشور ارایه می دهد و نسخه ۲۰۲۰ این گزارش به روزرسانی شده این خبر را اعلام کرد.

در پی کاهش چشمگیر فعالیت های اقتصادی و مشاغل در آغاز شیوع کرونا در کانادا، این کشور از بهبود اقتصادی در ماه های تابستان برخوردار شد. با این حال، موارد ابتلا به کرونا در کانادا در ماه های اخیر افزایش یافته و منجر به دوره تازه اعمال قرنطینه در بخش هایی از این کشور همچون تورنتو شده است.

در سال جاری، وزارت دارایی کانادا اعلام کرد که کشور برای حمایت از اقتصاد در جریان همه گیری، بیش از ۳۴۰ میلیارد دلار کسری بودجه خواهد داشت. اما در طرح به روزرسانی شده، وزارت مزبور این رقم را به ۳۸۱ میلیارد دلار اصلاح کرد.

در همین حال، وزیر دارایی کانادا در توصیف بسته محرک مالی، بخش هایی را که قرار است این بودجه به آن اختصاص یابد، تشریح کرد و این بسته را بزرگترین بسته کمکی فدرال کانادا از زمان جنگ جهانی دوم نامید.

وی گفت: این تمهیدات، هدفمند و انعطاف پذیر است و سخاوتمندانه ترین کمک برای افرادی است که بیشترین نیاز را دارند.

برای شروع، دولت فدرال یک صندوق کمکی طولانی مدت به ارزش یک میلیارد دلار ایجاد می کند که در استان ها برای ارائه خدمات بهتر در خانه های سالمندان توزیع می شود.

اوتاوا نیز درپی افزایش یارانه مشاغل به رقم ۷۵ درصد مقرری قبل از شیوع کروناست، زیرا بسیاری از مشاغل زمستان سختی را پیش رو دارند.

فریلند گفت که مشاغل فعال در زمینه گردشگری، هتل داری و هنر از وام های دولتی جدید برخوردار می شوند، با توجه به اینکه این بخش ها به طور نامتناسبی تحت تاثیر کووید – ۱۹ قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد که دولت همچنین در زمینه آموزش مشاغل به ویژه در بخش مراقبتی، اینترنت پهن باند و مسکن سرمایه گذاری می کند.

وزیر دارایی کانادا با اذعان بر این مساله که کرونا به طور ویژه ای زنان، جوانان، سیاهپوستان، بومیان و رنگین پوستان را هدف قرار داده است، گفت که تمهیدات هدفمندی به کمک این افراد می آید.

قرار است اوتاوا یک برنامه اقدام برای زنان در بخش اقتصاد ایجاد کند که اساس سیستم ملی مراقبت از کودک را فراهم می کند.

وی همچنین از اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار در زمینه زیرساخت های جوامع بومی خبر داد و از تاسیس صندوقی برای کارآفرینان سیاهپوست کانادایی سخن گفت.

بعلاوه، خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند و محق برخورداری از طرح مزایای کودکان کانادا هستند، در سال ۲۰۲۱ مبلغ یک هزار و ۲۰۰ دلار مازاد برای هر کودک زیر شش سال دریافت می کنند.

اوتاوا همچنین تجهیزات محافظتی شخصی بیشتری برای کانادایی ها خریداری و در زمینه بهبود سیستم تهویه ساختمان های عمومی سرمایه گذاری می کند.

فریلند از اعمال مالیات جدید بر شرکت های دیجیتال چند ملیتی در کانادا سخن گفت تا امکان تامین مالی این طرح بزرگ اقتصادی فراهم شود.

در همین حال، احزاب مخالف کانادا خواستار ارائه جزئیات بیشتر درمورد راهبرد توزیع واکسن کرونا در این کشور شده اند.

این احزاب از وزیر دارایی به دلیل افزایش ندادن انتقالات مالی به استان ها برای پرداخت هزینه خدمات بهداشتی انتقاد کرده اند.

فریلند در پاسخ به این انتقادها، به اختصاص بودجه ۱۹ میلیارد دلاری برای مراقبت های بهداشتی و ۲ میلیارد دلاری برای مدارس اشاره کرده است.

در این میان، کانادا در حال آماده سازی طرح های مهاجرتی پساکروناست تا بتواند از مهارت و استعداد تازه واردان پس از پایان همه گیری به منظور حمایت از بهبود رشد اقتصادی و مشاغل بهره گیرد.

«مارکو مندیسینو» وزیر مهاجرت کانادا به تازگی آرمانی ترین طرح مهاجرتی در تاریخ کانادا را اعلام کرد. به موجب طرح مهاجرتی ۲۰۲۱-۲۰۲۳ کانادا، این کشور از بیش از ۴۰۰ هزار اقامت دائم جدید در هر سال استقبال می کند.  

از سویی، در بیانیه جدید دولت کانادا اشاره شده است که دولت فدرال ۷۲ میلیون دلار در زمینه مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا به منظور مدرن سازی سیستم مدیریت پروژه جهانی اش به یک بستر دیجیتال و به دور از سیستم فعلی مبتنی بر کاغذبازی اختصاص می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.