ردیابی هوشمند مبتلایان به کرونا

علیرضا زالی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه فرمانداران استان تهران ویژه اجرای طرح شهید سلیمانی که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد با شاره به فرصت بسیار خوب فراهم شده برای ارتقا زیرساخت‌های بهداشتی استان تهران اظهار داشت: در این زمینه ضرورت دارد که فرمانداران استان به زیر ساخت‌های شبکه بهداشت شهرستان‌های استان تهران نگاه سلامت محور داشته باشند.

زالی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان‌های استان تهران گفت: هدف از اجرای این طرح بیماریابی بیشتر و سریع‌تر است و با توجه به شرایط محلی و بافت بومی تحقق پذیری طرح در دستور است و در این زمینه باید الگوهای موفق به اشتراک گذاشته شود و کنترل و قطع زنجیره انتقال در مکان‌های عمومی باید به عنوان هدف اصلی مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه هر فرد آلوده ۷ نفر را مبتلا می‌کند عنوان داشت: در این طرح شناسایی و رد یابی افراد مبتلا و همچنین استفاده از تست‌های سریع مورد اهمیت است که از هفته آینده تعداد تست‌ها افزایش خواهد یافت و موضوع مهم این است که در بخش خصوصی توزیع نخواهیم داشت و فقط تست‌ها در مراکز دولتی توزیع می‌شوند.

وی افزود: موضوع مهم دیگر قرنطینه افرادی است که تست آنها مثبت می‌شود و فرمانداران باید توجه ویژه برای ایجاد فضا جهت نگهداری این افراد که از نظر اقتصادی امکان قرنطینه در منزل را ندارند داشته باشند و لیست آنها را اعلام کنند.

زالی گفت: با رهاسازی افراد مبتلا در جامعه طرح با مشکل روبرو خواهد شد لذا ردیابی، بیماریابی سریع و قرنطینه سازی در این طرح باید به طور جدی مورد توجه باشد و بر همین اساس و با ردیابی تلفن همراه بیمارانی که کرونا مثبت بودند مشخص شد که تنها ۲۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت می‌کنند و ۷۳ درصد نقض قرنطینه می‌کنند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به ردیابی هوشمند موارد کرونا در طرح بسیج محله محور گفت: در شروع هفته گذشته بر اساس ردیابی تلفن همراه بیمارانی که کرونا مثبت بودند نشان داد که تنها ۲۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت می‌کنند و ۷۳ درصد نقض قرنطینه می‌کنند. این به منزله یک بمب ساعتی در تهران قلمداد می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.