قالیباف: دشمنان بدانند بازی یک طرفه تمام شده است

بعد از تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران محمد باقر قالیباف اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات این طرح این پیغام را به دشمنان ایران اسلامی داد که بازی یک طرفه پایان یافته است.

در حین صحبت‌های قالیباف، نمایندگان شعار «الله‌اکبر»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» سر می دادند.

طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به صیانت از منافع ملت ایران ۹ ماده دارد که در آن دولت موظف به ذخیره و تولید سالانه ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد شده و سازمان انرژی اتمی ماهانه ۵۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی سازی با سطح پایین باید نگهداری و تولید کند. بهره‌برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان، بهینه سازی رآکتور آب سنگین اراک و طراحی رآکتور آب سنگین ۴۰ مگاواتی دیگر با هدف تولید رادیو ایزوتوپ‌های بیمارستانی در این طرح پیش بینی شده است.

در ماده ۶ این طرح دولت موظف شده در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای ۱+۴ در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع موانع صادرات و فروش نفت ایران دو ماه پس از تصویب این قانون، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.