ملانیا ترامپ کتابی درباره حضور در کاخ سفید می نویسد

به گزارش روزنامه نشنال، ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا هنوز کاخ سفید را ترک نکرده است اما شایعه شده وی قصد دارد یک کتاب افشاگر درباره دوران اقامت خود در این کاخ بنویسد.

به گزارش پیج سیکس از روزنامه نیویورک پست، شایعاتی مبنی بر آن وجود دارد که این مدل سابق ۵۰ ساله در جلسات مذاکره برای امضای قرارداد چاپ کتاب شرکت می‌کند. می‌گویند دونالد ترامپ که آخرین روزهای خود در کاخ سفید را می‌گذراند همسرش را به نوشتن کتاب خاطرات خود ترغیب کرده است.

حضور پررنگ بانوان اول آمریکا در بازار نشر

تا قبل از سال ۱۹۷۸ که کتاب دوران زندگی من به قلم بتی فورد، همسر جرالد فورد سی و هشتمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، به بازار عرضه شود، چاپ کتاب خاطرات بانوان اول آمریکا چندان مرسوم نبود.

از آن زمان تاکنون، تمام بانوان اول آمریکا دستکم یک کتاب درباره دوران اقامت خود در کاخ سفید نوشته و چاپ کرده‌اند. از این کتاب‌ها استقبال خوبی هم می‌شود تا جایی که فروش کتاب خاطرات بتی فورد، روزالین کارتر و باربارا بوش از فروش خاطرات همسرانشان پیشی گرفت.

البته همانطور که در مورد میشل و باراک اوباما اتفاق افتاد، نوشتن کتاب خاطرات روشی سودآور برای درآمدزایی پس از خروج از کاخ سفید است. خانواده اوباما از امضای بسته قراردادی حق چاپ کتابهای خاطراتشان، ۶۰ میلیون دلار پول به جیب زدند.

بنابراین ملانیا ترامپ اولین و آخرین بانوی اول آمریکا نیست که پس از ترک کاخ سفید به نوشتن کتاب خاطرات خود اقدام می‌کند. در ادامه فهرست کتاب‌هایی که از همسران روسای جمهوری آمریکا به چاپ رسیده را مرور می‌کنیم:

  • خاطرات شخصی جولیا دنت گرنت (۱۹۷۵) به قلم جولیا گرنت همسر اولیس گرنت هجدهمین رئیس‌جمهوری آمریکا
  • خاطرات تمام سال‌ها (۱۹۱۴) نوشته هلن تفت همسر ویلیام تفت بیست‌وهفتمین رئیس‌جمهوری آمریکا
  • خاطرات من (۱۹۳۹) از ادیث ویلسون همسر توماس ویلسون بیست‌وهشتمین رئیس‌جمهوری آمریکا
  • این داستان من است (۱۹۳۷)، این را به یاد می‌آورم (۱۹۴۹)، روی پای خودم (۱۹۵۸)، خودزندگی‌نامه النور روزولت اثر النور روزولت همسر سی‌ودومین رئیس‌جمهوری آمریکا
  • خاطرات کاخ سفید (۱۹۷۰) نوشته لیدی برد جانسون همسر لیندون جانسون سی‌وششمین رئیس‌جمهوری آمریکا
  • دوران زندگی من (۱۹۷۸)، بتی: بیداری (۱۹۸۷) از بتی فورد همسر جرالد فورد سی‌وهشتمین رئیس‌جمهوری آمریکا
  • بانوی اول از دشت و صحرا (۱۹۸۴)، از باقی زندگی نهایت استفاده را ببر (۱۹۸۷) از روزالین کارتر همسر جیمی کارتر
  • نانسی: خودزندگی‌نامه بانوی اول آمریکا (۱۹۸۰)، خاطرات نانسی ریگان (۱۹۸۹) به قلم نانسی ریگان همسر رونالد ریگان
  • خاطرات (۱۹۹۴)، زندگی پس از کاخ سفید (۲۰۰۴) نوشته باربارا بوش همسر جورج هربرت بوش
  • تاریخ زنده (۲۰۰۳)، انتخاب‌های سخت (۲۰۱۴)، چه شد (۲۰۱۷) از هیلاری کلینتون همسر بیل کلینتون
  • از اعماق وجود (۲۰۱۰) نوشته لورا بوش همسر جورج دبلیو بوش
  • شدن (۲۰۱۸) از میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا

حال باید دید ملانیا ترامپ پس از ترک کاخ سفید تا چه اندازه در حوزه به تحریر در آوردن خاطرات دوران اقامت در کاخ سفید فعال خواهد بود و چه عنوانی را برای کتابش انتخاب می‌کند.

انتخاب ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز ۱۳ آبان برگزار شد و جو بایدن دموکرات موفق شد با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا را به دست آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.