لایحه بودجه ۱۴۰۰ فردا تقدیم مجلس می‌شود

احسان خاندوزی در جریان بررسی کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه در تذکری اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ قانون گذاری، مجلس شورای اسلامی پیش آهنگ و پیش قراول تغییر مهم در صنعت هسته‌ای شده است و به همین دلیل نمایندگان باید حواسشان برای پاسداشت این افتخار جمع باشد. امروز شاهد برهه افتخارآمیزی از عملکرد مجلس یازدهم هستیم.

وی اضافه کرد: پیشنهادات اصلاحیه زیادی درباره‌ی این طرح مطرح شده است که اگر قرار بر طولانی شدن فرآیند بررسی باشد، اصل پاسخ مقتدرانه و سریع به دشمنان را خدشه‌دار می‌کند. باید این طرح با رای کامل و اجماع نمایندگان تصویب شود به همین دلیل بهتر است نمایندگان از طرح پیشنهادات خود منصرف شوند.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: ما باید در هیات رییسه آیین‌نامه را رعایت کنیم، اکنون ۱۳۰ پیشنهاد مطرح شده که بررسی آن زمان بر است، آن هم با توجه به این‌که ما فردا بودجه را داریم و به همین دلیل فرصتی برای تعیین تکلیف این طرح باقی نمی‌ماند و نمی‌توانیم چند روز رسیدگی به این طرح را ادامه دهیم. نتیجه آن می‌شود که این طرح به کمیسیون باز می‌گردد.

روز گذشته نیز محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفته بود که طی صحبت‌های اولیه بین مجلس و دولت احتمالا فردا لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.