چین واکسن کرونا را به کیم جونگ اون داد

به گزارش رویترز، هری کازیانیس، کارشناس مسائل کره شمالی در اندیشکده منافع ملی در واشنگتن گفت، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و خانواده‌اش و چند تن دیگر از مقام‌های ارشد این کشور واکیسنه شده‌اند.

وی ادامه داد، هنوز مشخص نیست که کدام شرکت دارویی این واکسن را که در مرحله آزمایش قرار دارد، برای خانواده رهبر کره شمالی تهیه کرده و آیا این واکسن ایمنی بدن را در مقابل این بیماری ویروسی تامین می‌کند یا خیر.

این کارشناس همچنین گفت: کیم جونگ اون و چند تن از مقام‌های ارشد کره شمالی در حلقه خانواده او و شبکه رهبری کره شمالی به لطف واکسن تامین شده از سوی دولت چین ظرف دو یا سه هفته واکسینه شده‌اند.

این کارشناس از قول پیتر هوتز، دانشمند پزشکی آمریکایی همچنین گفت، دست کم سه شرکت دارویی چینی واکسن کرونا را می‌سازند که شرکت‌های "سینوواک بیوتک"، "کنسینو بیو" و "سینوفرام" هستند.

شرکت سینوفرام می‌گوید، واکسن آن برای نزدیک به یک میلیون چینی استفاده شده اگرچه هیچ یک از این شرکت‌ها به صورت علنی فاز سوم آزمایش‌های بالینی را برای واکسن‌های خود که در مرحله آزمایش قرار دارند، انجام نداده‌اند.

کره شمالی ابتلا به این ویروس را در کشورش تایید نکرده اما سرویس اطلاعات کره جنوبی گفته که شیوع این بیماری را نمی‌تواند در این کشور کمونیستی رد کند چون کره شمالی با چین روابط تجاری و دوستانه‌ای دارد.

مایکروسافت ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که دو گروه هکری کره شمالی تلاش کردند تا شبکه ساخت واکسن کرونا در چند کشور را هک کنند اما به کمپانی‌ها اشاره‌ای نکرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.