تجمع غیرقانونی و خودرویی در قم علیه برجام و مذاکره

یک حرکت خوردویی در قم که در فراخوان‌های اصلی با عنوان بزرگداشت شهید محسن فخری زاده و در برخی دیگر نیز با عنوان سیاسی «پایان مذاکره» اعلام شده بود، به دلیل شرایط قرمز کرونایی و ممنوعیت هرگونه تجمع در قم، با ممانعت نیروی انتظامی روبرو شد و به انجام نرسید.

گفته شده که پلیس بدلیل ممنوعیت برگزاری هرگونه اجتماع در قم بدلیل شرایط قرمز کرونایی، مانع از انجام این مراسم شد و به همین منظور مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) که قرار بود این حرکت در آن انجام شود را مسدود کرد. 

این حرکت که با فراخوان هایی از یکشنبه در فضای مجازی، آغاز شده بود، عصر دوشنبه پس از تجمع چندین خودرو در ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص)، بدلیل بسته بودن مسیر، نتوانست ادامه پیدا کند.  

متولیان راهپیمایی خودرویی در قم طبق اطلاعیه قبلی قرار بود مسیر ۷ کیلومتر بلوار پیامبر اعظم(ص) را توسط خودروهای خود راهپیمایی نمایند.

به گفته حاضران، خودروهای حاضر در این حرکت با پرچم‌های ایران و پلاکاردهایی از تصاویر شهدای هسته‌ای و شهید فخری‌زاده قرار بود این اقدام را برغم شرایط کرونایی و محدودیت های دو هفته ای ستاد ملی مبارزه با این ویروس برگزار کنند.

گفته می‌شود پس از پراکنده شدن خودروها توسط پلیس، تعداد معدودی از خودروها در حوالی تقاطع بلوار بسیج تجمع کردند که این حرکت تا پیش از نماز مغرب و عشا به پایان رسید.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل ایشان مورد حمله واقع و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، این دانشمند برجسته به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.