بایدن از تشکیل تیم مراسم تحلیف خود خبر داد

«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که طبق برآوردهای رسانه‌ای فرد پیروز اعلام شده، از تشکیل تیمی برای مراسم تحلیف خبر داد.

به نوشته وبگاه «پولیتیکو» جو بایدن همراه با «کاملا هریس» معاون وی دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کردند که برای برگزاری مراسم تحلیف در ۲۰ ژانویه (دوشنبه ۳۰ دی) تیمی تشکیل داده‌اند.  مدیران ارشد این تیم که مسئولیت فعالیت‌های مرتبط با مراسم تحلیف را برعهده دارند «تونی آلن» و «مائو وارگیس» هستند. از نفرات دیگر تشکیل دهنده این تیم می‌توان به سناتور ایالت نوادا «یوانا کانسلا» و«ارین ویلسون» اشاره کرد.

در نخستین بیانیه این تیم آمده است که از نزدیک با کمیته مشترک کنگره برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری و رعایت موارد ایمنی باتوجه به شیوع کرونا همکاری خواهد کرد. این در حالی است که مشخص نیست بیماری همه‌گیر کرونا چه‌ میزان در برگزاری این مراسم که کمتر از ۲ ماه  به  آن مانده تاثیر خواهد گذاشت.

تونی آلن مدیر ارشد این کمیته نیز گفته که مراسم تحلیف امسال با توجه به شیوع کرونا با مراسم‌ قبلی متفاوت خواهد بود، اما سعی می‌شود سنت‌های دیرینه آمریکا با حفظ سلامتی وایمنی مردم ارج نهاده شود.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۸۲۴ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۶۶ هزار و ۸۳۸ نفر افزایش یافت. این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۴۰ هزار و ۴۱۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۳ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.