سردار تنگسیری: ترامپ هیچگاه متعادل نخواهد شد

سردار تنگسیری فرمانده دریایی سپاه پاسداران در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که بعد از انتخابات اخیر آمریکا، مقامات دولت منتخب طی اظهاراتی عنوان کردند که به شرط مذاکره درباره برنامه موشکی ایران و نقش ایران در منطقه حاضر به بازگشت به توافق برجام هستند، نظر شما در این باره چیست گفت: من اهل اظهار نظر سیاسی نیستم و معتقدم دولت‌مردان سیاسی ما باید به این سوالات پاسخ دهند؛ این سخن به این معنا نیست که ما (پاسداران) سیاست نمی‌دانیم، بلکه به این معناست که سیاست‌زده نیستیم و اظهار نظر سیاسی را بر عهده‌ی سیاست‌مداران و بزرگان خود می‌گذاریم؛ ما در حوزه سیاست نظامی و تاکتیک‌های خود و آنچه که بر عهده داریم، صحبت می‌کنیم.

او که با ایسنا گفتگو کرده، همچنین در پاسخ به سوال آیا توان و برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره است گفت: قطعاً قابل مذاکره نیست و این موضوع پیشتر نیز بارها اعلام شده که «توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست»؛ این فرمایش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قواست.

این مقام عالی سپاه درباره چگونگی انتقام خون سردار سلیمانی گفت: خداوند از ما نمی‌پذیرد که در مقابل مستکبر، کرنش کنیم و زانو بزنیم. مطمئن باشید همانطور که وعده داده شده انتقام سختی از عاملان ترور و به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی گرفته خواهد شد؛ شما خیال می‌کنید اینکه ترامپ الان به این وضعیت افتاده دلیلش چیست؟ انتقامی است که خدا از ترامپ می‌گیرد و خواهید دید که ترامپ هیچ‌گاه متعادل نخواهد شد، چراکه خداوند وعده داده است که «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» (اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد. - قرآن کریم، سوره محمد، آیه ۷)؛ همانطور که بخشی از انتقام خون امام حسین(ع) را افراد گرفتند و بخش دیگر را خدا گرفت و هیچ‌گاه دودمان یزید دوام نیاورد؛ دودمان ترامپ نیز دوام نخواهد آورد. انتقام ما در راه است؛ بیگانگان و آمریکایی‌ها باید حتماً از منطقه بروند، هرکجا که آمریکایی‌ها حضور پیدا کردند، ناامنی  و فساد به همراه خود بردند؛ آنها هنوز عُرضه ندارند که گرسنگان و آوارگان خود را ساماندهی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.