سود خریداران صندوق پالایش یکم افزایش یافت

بازگشایی 4 شرکت پالایشی در یک ماه گذشته و کاهش قیمت هر سهم این شرکت ها نسبت به آخرین قیمت ها ریسک خرید واحدهای صندوق ETF دوم را افزایش داده است به گونه ای که با در نظر گرفتن تخفیف اعمال شده از سوی دولت، قیمت فعلی سهام شرکت های پالایشی همانند دارایکم چندان جذاب به نظر نمی آید. بایستی دید در روزهای آینده روند سوددهی این صندوق تداوم خواهد داشت یا نه.

ارزش پالایش یکم (ETF دوم)

نیمی نماد های مجاز معاملاتی این صندوق امروز ۱۰ آذر نیز  با صف فروش مواجه شدند.

 قیمت هر سهم پالایشگاه تهران و اصفهان با توجه به افزایش سرمایه آنها، بسیار پایین تر از نرخ تخفیفی دولت قرار دارد و در صورت تداوم این رنج منفی، خرید آن سودی برای خریداران واحدهای  etf دوم در پی نخواهد داشت اما درپی روزهای اخیر امیدها در خصوص پایان روزهای بد این صندوق افزایش یافته است.

میزان سود و ارزش ذاتی صندوق پالایش یکم تا امروز

تا امروز 10 آذر ماه سال جاری این صندوق حدود 1.5  درصد سود برای خریداران خود به همراه داشته و ارزش ذاتی هر واحد آن حدود 10 هزار و  صد و پنجاه تومان است.

با این اوصاف پالایش یکم برای اولین بار به قیمت خرید خریداران خودرسیده و باید دید که روند سوددهی آن تداوم پیدا می کند یا خیر.

نام شرکت بورسی ارزش هر سهم امروز(تومان)  میزان تغییرات نسبت به روز قبل قیمت تخفیفی هر سهم(تومان)
شبندر 2976 4.8+ 2752
شبریز 2928  4.8+ 3020
شپنا

۱۸۵۹

0.3+ 2443
شتران 1525  0+ 2513

بخشی از سهام این شرکت ها که در اختیار دولت است در قالب صندوق etf با تخفیف ۳۰ درصدی به متقاضیان واگذار شد که مهلت پذیره نویسی این صندوق تا یک شنبه ۳۰ شهریور ماه تمدید شده بود.

بنا بر اظهارات مدیران بازار بورس، واحدهای ای تی اف دوم حداکثر تا یک ماه پس از آخرین روز عرضه خود، به قیمت روز قابل خرید و فروش خواهند بود اما تاکنون این نماد در معاملات قرار نگرفته است. 

مدیرعامل سازمان بورس از بازگشایی این صندوق در روزهای آینده خبر داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.