مقام دومای روسیه: ترور فخری‌زاده حمله تروریستی با هدف تحریک ایران بود

«لئونید اسلاتسکی» رئیس کمیته امور خارجی دومای دولتی روسیه امروز یکشنبه گفت ترور «محسن فخری‌زاده» دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان حمله تروریستی بود که با هدف تحریک ایران انجام شد.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، این قانون‌گذار روس در صفحه توییتر خود نوشت: قتل فیزیکدان ایرانی فخری‌زاده حمله تروریستی با هدف تحریک جدید علیه ایران بود. جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه مهم است.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن کسی که آن (جنایت) را مرتکب شده، روسیه این قتل (ترور) را محکوم می‌کند و عمیقاً به ایران و خویشاوندان فخری‌زاده تسلیت می‌گوید.  

شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای ایران در عملیات تروریستی روز جمعه در منطقه آبسرد شهرستان دماوند به شهادت رسید.

مقام‌های ایران ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی و تاکید بر خدمات بسیار زیاد شهید فخری‌زاده در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای اعلام کردند، راه این دانشمند شهید ادامه می‌یابد و مسببان این عملیات تروریستی پاسخ درخور دریافت خواهند کرد.

این اقدام تروریستی با واکنش‌های جهانی هم مواجه شده و کشورهای آلمان، ترکیه، قطر، سوریه، آفریقای جنوبی، ونزوئلا و همچنین سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا آن را محکوم کرده‌اند.

روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داده تردیدی درباره نقش داشتن رژیم صهیونیستی در این جنایت وجود ندارد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌ تایمز» هم روز جمعه در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری‌زاده بوده است. نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت تاکید کرده که شواهد جدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی مسئول ترور دانشمند ایرانی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.