آیت الله نوری همدانی: عاملان ترور شهید فخری زاده به سزای عمل خود برسند
در این پیام آمده است: بار دیگر دست جنایتکاران و تروریستی به خون دانشمند و خدمتگزار دیگری رنگین شد، بی شک شهادت شهید والامقام محسن فخری زاده پاداش مجاهدت های علمی و خدمت به بشریت درحوزهای مختلف به خصوص هسته ای و دفاعی بوده است.

پیام ادامه یافته است: لازم می دانم درپی این حادثه تروریستی و شهادت این نخبه پرکار چند نکته را متذکر شوم؛ نخست اینکه این ملت بزرگ و غیور بدانند که هیچگاه مردم این مرز و بوم با این ترور و کشتار دست از آرمان خود برنداشته و مستحکم تراز گذشته راه این دانشمند توسط فرزندان این ملت ادامه پیدا خواهدکرد و خللی در هدف ارزشمندشان ایجاد نخواهد شد.

پیام می افراید: ملت عزیز و حزب الله ایران اسلامی هم همانند همیشه هوشیار باشند که دشمن درکمین است و از هرفرصت برای ضربه زدن به عزت و اقتدار ایران بهره خواهد برد.

پیام حاکی است: بیش از چهل سال تهدید و تحریم و حمله نظامی به نتیجه نرسید و با مقاومت ملت متدین ایران شکست خورده است براین اساس بار دیگر تجر به ترور خود را تکرار می‌کنند و ان شا الله با وحدت و پشتیبانی ازاصل انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه جواب دندانشکنی به استکبار جهانی و صهیونیسم و ایادی منطقه ای آنها خواهد داد.

در خاتمه این پیام تاکید شده است: اینجانب شهادت این شهیدعزیز را به رهبری معظم، و ملت رشیدایران اسلامی،همه مجاهدان وجامعه علمی کشور به خصوص خانواده محترمشان تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل ایشان مورد حمله واقع و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، این دانشمند برجسته به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.